تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پزشکی شخصی زمینه‌ساز ارتقای گردشگری سلامت

پزشکی شخصی ایران زمینه‌ساز ارتقای گردشگری سلامت/ جای خالی پزشکی سلامت در حوزه درمانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید معنوی معاون فناوری‌های زیستی مرکز همکاری‌های عملی فناوری ریاست جمهوری در اولین کنگره پزشکی شخصی ایران که در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، اظهار داشت: با توجه به دغدغه پیشرفته در توسعه کشور خوشبختانه فناوری بیو و نانو از شاخص‌های تاثیر گذار نظام سلامت هستند و در این راستا با ستاد فناوری توانسته‌ایم شکل‌دهی خواستی برای برنامه‌های این دو حوزه داشته باشیم که در این میان پزشکی شخصی ورود پیدا کرده و برای آن نیز باید طرح‌هایی داشته باشیم.
 
وی افزود: در مواجه با موضوعاتی که ابر فناورانه هستند باید رویکرد جدیدی داشته باشیم که حوزه پزشکی شخصی نیز از آن دسته است و یک فناوری نیست بلکه مجموعه‌ای از توانمندی و فناوری‌ها را در بر دارد.
 
معنوی اظهار داشت: با توجه به مزیت و پتانسیل ظرفیت‌های پژوهشی در مراکز تحقیقاتی نیروی انسانی کارآمد در کشور، کلینیک‌های نظام سلامت و مدیریت بیماری‌ها باید نگاه ویژه‌ای به حوزه پزشکی شخصی داشته باشیم.
 
وی افزود: نگاه به آینده حوزه فناوری و درمان‌های جدید نشان می‌دهد در حوزه پزشکی شخصی باید ورود پیدا کنیم و با غفلت در این حوزه نمی‌توانیم پاسخگوی درمان‌های جدید و نیاز بیماران باشیم.
 
معنوی در خصوص نگاه فناورانه معاونت علمی فناوری، گفت: خوشبختانه مجموعه‌های فعال این حوزه شناسایی شده و در حوزه ژنتیک پزشکی نقش حوزه پزشکی شخصی حائز اهمیت است و در این مسیر در بخش‌های تحقیقات، دانشگاه‌ها، مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت و سایر مراکز پژوهشی گام‌های برداشته شده است.
 
وی افزود: در حوزه فناوری با ایجاد ستادها شاهد هماهنگی‌های بین بخشی بودیم و در حوزه پزشکی شخصی باید به دنبال پروژه محوری و پاسخ به محور پیش رو باشیم و در این کنگره شناسایی پتانسیل‌ها حائز اهمیت است.
 
معنوی اظهار داشت: توجه به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان بسیار ضروری است زیرا هدف شرکت دانش بنیان تنها محصول نیست بلکه ارائه خدمات مبتنی بر دانش و خلق ثروت بسیار مهم است که در فرمایشات مقام‌های مسئول نیز به آن پرداخته شده است.
 
وی در پایان افزود: با فعال سازی بخش خدمات پزشکی شخصی و نگاه دانشی در حوزه خدمات مبتنی بر دانش پزشکی شخصی می‌توانیم شاهد  ارتقای خدمات به هموطنان کشور و همچنین ارائه خدمات در حوزه گردشگری سلامت باشیم.
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پزشکی شخصی زمینه‌ساز ارتقای گردشگری سلامت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..