تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دقیق‌ترین و کوچک‌ترین آداپتور جهان ساخته شد

موسسه تکنولوژی ماساچوست که چند ماه قبل موفق به ساخت مبدل الکتریکی چند میکرو آمپری شده بود، اکنون اعلام کرده که توانسته است این مبدل را به شکل دقیقی به میلی‌آمپر ارتقاء دهد و میزان «مصرف درجا»ی آن را به صفر برساند.

به گزارش صدخبر،صورت مساله این است که وقتی انواع مبدل مانند شارژر موبایل (مبدل به وسیله‌ای الکتریکی گفته می‌شود که ولتاژ یا شدت جریانی را به ولتاژ و شدت جریان دیگری تبدیل می‌کند) به جریان برق وصل می‌شوند، حتی اگر در آن‌ سوی آنها هیچ مصرف کننده‌ای وصل نباشد، باز هم برق مصرف می‌کنند و این همان «مصرف درجا» است. دقیق‌ترین و کوچک‌ترین آداپتور جهان ساخته شد

این انرژی الکتریکی در مدارهای آنها به‌طور مرتب تبدیل و هدر می‌رود. مدار تازه‌ای که MIT طراحی کرده است این  قابلیت را دارد که با تقسیم بسته‌های انرژی به کوچک‌ترین حدی که ممکن است، از اتلاف آن به‌شکل اثرگذاری جلوگیری می‌کند.

مبدل الکتریکی MIT یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن بسته‌های کوچک انرژی‌ای است که می‌تواند تهیه کند، این بسته‌ها  می‌توانند به‌صورت پالس‌های الکتریکی و از طریق وای‌فای نیز ارسال شوند و هم‌زمان به تأمین انرژی چند بخش مختلف بپردازند. گام بعدی برای این تکنولوژی، تطبیق آن برای تأمین انرژی از حرکت انسان و کاربرد در تکنولوژی‌های پوشیدنی‌ است که می‌تواند منبع انرژی وسایل همراه را رایگان کند.

آنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دقیق‌ترین و کوچک‌ترین آداپتور جهان ساخته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..