تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : مشکلات نوزادان زودرس، یک هفته زودتر از موعد

'); d.write('

محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌اند: نوزادانی که یک هفته زودتر از موعد به دنیا می‌آیند، بیش از در معرض ابتلا به اوتیسم هستند.
نتایج این تحقیق نشان داده است؛ نوزادانی که یک هفته زودتر از موعد طبیعی وضع حمل مادر به دنیا می‌آیند در معرض ابتلا به مشکلات سلامتی مثل اوتیسم و یا حتی ناشنوایی قرار دارند.
محققان می‌گویند؛ نتایج این بررسی‌های جدید تایید می‌کند، نوزادانی که در هفته سی و نهم بارداری متولد می‌شوند در مقایسه با نوزادانی که در هفته چهلم به دنیا می‌آیند در سنین بالاتر بیش از با مشکلات یادگیری مواجه می‌شوند.
محققان با تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به سابقه تولد بیش از ۴۰۰ هزار کودک دبستانی دریافتند: کودکانی که در هفته‌های سی و هفتم تا سی و نهم بارداری مادرانشان بدنیا آمده بودند، ۱/۵ درصد بیش از به آموزش‌های استثنایی نیاز داشتند در حالی که برای کودکانی که سر موعد متولد شده بودند نیاز به این قبیل آموزش‌ها به ۴ درصد کم شدن پیدا می‌کرد. جیل پل، پروفسور بهداشت عمومی و خط مشی سلامت در دانشگاه گلاسگو که سرپرستی این تحقیق را عهده‌دار بود، خاطرنشان کرد: پزشکان و مادران باید خطرات در زمینه بروز مشکلات یادگیری در این کودکان را مورد توجه قرار دهند.
اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی – کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال در سالهای نخست زندگی بروز می کند و علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.
به گفته محققان؛ وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد.

زیباجو

'); d.write('



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : مشکلات نوزادان زودرس، یک هفته زودتر از موعد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..