تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن با توصیه های موثر غذایی!

در هنگام انتخاب غذا حتما سراغ انواع غذاهای کم کالری و مغذی بروید و میزان متعادلی از آن را سرو کنید.

به گزارش گروه وبگردی 20:30؛ رسیدن به تناسب اندام | اگر می خواهید در مسیر کاهش وزن قدن بردارید بهتر است برخی عادات در زندگی تان را تغییر دهید پیشنهاد میکنیم به برخی نکات مهم در این زمینه توجه کنید این توصیه های کاربردی نتیجه ای مفید در اختیارتان قرار خواهند داد انتخاب برخی موادغذایی کم کالری خوشمزه و تجرک و ورزش به همراه مصرف لبنیات و حذف فست فود ها کمک زیادی به شما خواهد کرد .
◊ رسیدن به تناسب اندام با غذای سالم خوردن در هنگام انتخاب غذا حتما سراغ انواع غذاهای کم کالری و مغذی بروید و میزان متعادلی از آن را سرو کنید. سعی کنید برنامه غذایی خود را سرشارا ز سبزیجات، میوه ها، غلات سبوس دار، مواد لبنی کم یا بدون چربی، گوشت کم چربی، گوشت سفید و حبوبات کنید. بیشتر از غذاهایی استفاده کنید که حاوی مقدار کمی از چربی و شکر اضافه شده هستند.

◊ شیر را از برنامه غذایی خود حذف نکنید.

وقتی می خواهید چربی و کالری را در برنامه غذایی خود کاهش دهید، نباید شیر را حذف کنید. شیر و مواد لبنی سرشار از ماده معدنی کلسیم هستند که از پوکی و شکستگی استخوان پیشگیری می کند.

برای آنکه هم بتوانید وزن خود را کاهش دهید و هم میزان کلسیم مورد نیاز خود را تأمین کنید، می توانید شیر کم یا بدون چربی را جایگزین سازید. اگر شما جزو افرادی هستید که هر روز شیر مصرف می کنید، در آغاز با شیرهای عادی آغاز کنید و سپس از انواع یک و نیم درصد چربی استفاده کنید. در آخر هم می توانید از شیرهای بدون چربی لذت ببرید.

◊ رسیدن به تناسب اندام با تحرک داشتن

انجام فعالیت ورزشی یک نکته ی کلیدی در رسیدن به کاهش وزنی ماندگار است.
با انجام فعالیت ورزشی مداوم می توانید کالری دریافتی را سوزانده و از چربی های
دور شکمی خود نیز بکاهید. همچنین می توانید با این کار ماهیچه های خود را تقویت
کنید و بدنی تندرست داشته باشید.

برای کاهش وزن خود و پیشگیری از اضافه وزن دوباره لازم است تحرک بدنی داشته باشید.
فعالیت ورزشی باید حداقل ۳۰ دقیقه به طول بیانجامد و به صورت مداوم و متعادل و با شدت متوسطه و بیشتر پیش رود.

شما باید در بیشتر روزهای هفته و ترجیحا در تمامی روزهای هفته به انجام فعالیت ورزشی مبادرت داشته باشید. البته بهتر است به صورت مرحله به مرحله و تدریجی به سمت و سوی این هدف قدم بردارید. اگر وزن خود را کاهش داده اید و می خواهید از بازگشت آن پیشگیری کنید باید تلاش بیشتری بکنید. باید ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در روز فعالیت ورزشی داشته باشید اما نباید زیاد به خود فشار بیاورید. بر اساس تحقیقی که به تازگی انجام شده است، انجام فعالیت ورزشی متعادل همچون پیاده روی سریع به صورت مداوم می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

◊ غذای آماده را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

با خوردن یک وعده غذای آماده در رستوران به اندازه تمامی کالری مورد نیاز
خود در روز کالری دریافت می کنید! بر اساس مطالعات انجام شده، جوانانی
که به صورت مداوم غذاهای آماده مصرف می کنند در میانسالی نسبت به
دیگر افراد بیشتر دچار اضافه وزن و دیابت می شوند. اگر شما مجبور به خوردن
غذای آماده هستید بهتر است از انواع سالاد و مقدار کمی از غذاهای کبابی استفاده کنید.
از خوردن سس ها و چاشنی های پرچرب خودداری کنید.

منبع:دکتر سلام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن با توصیه های موثر غذایی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..