تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترس از خون، آمپول و جراحت

به گزارش بولتن نیوز، اگر در اینترنت جست و جو کنید، فهرستی بلندبالا از هراس های بیمارگونه که مردم را درگیر می کند می بینید. همه ی این موارد، حیات انسان را تهدید می کند (به جز شکلات هراسی که تنها یک مورد از آن گزارش شده است). بنابراین فوبیا یا ترس بیمارگونه ریشه در سرشت انسان دارد. فوبیاها چند دسته می شوند که فوبیای خاص یکی از انواع آن است.

ترس هایی مانند: ترس از ارتفاع، مرگ، بیماری، طوفان و حیوانات، پنج ترس پر آمار در بین مردم جهان می باشند. راه های مقابله با این هراس ها ریشه های مشترک دارند: یعنی در همه ی آن ها فرد باید بدن خود را آرام کند، نفس های منظم و شکمی داشته باشد و آرام آرم ابتدا از طریق تجسم سازی و سپس به شکل عینی به آن نزدیک شود.

سه مورد از هراس ها هستند که علاوه بر ژنتیک، ریشه در خانواده دارند و از دوران کودکی باقی می مانند. این هراس ها شامل ترس از خون، آمپول و جراحت می شود.

روش درمانی در این افراد مقداری متفاوت است، زیرا عصب واگ را درگیر می نماید و در نتیجه بدن بی حس می شود و حتی ممکن است فرد غش نماید.

اگر کودکی دارید که از آمپول خیلی می ترسد، می توانید راهکار های زیر را به کار ببندید:

1- ابتدا برای او شرح دهید که آمپول، مشکل خاصی نیست و ضرری به بدن نمی زند. بلکه در عوض باعث تسریع بهبودی او می شود.

2- به او یاد بدهید هر وقت اسم آمپول را شنید، بدن خود را سفت نماید و تنفسش را نگه دارد. این راهکار را با احتیاط به کار ببندید، چون ممکن است کودک حس خفگی پیدا کند و به مشکلی دیگر مبتلا شود. این را می توان به شکل یک بازی اجرا نمود.

3- به کودک سرنگ بدون سوزن دهید و با او شروع به آب بازی کنید. اجازه دهید کودک خودش آمپول را لمس کند.

هراس ها باعث شدند اجداد ما بتوانند از بلایای طبیعی جان سالم به در ببرند و بشریت را از انقراض نسل حفظ نمایند. بنابراین هراس اگر عملکرد فرد را مختل نکند، نمی توان برچسب بیماری به آن زد

4- در نظر داشته باشید که اگر به کودک نگفته آمپول بزنید، او سراسر روز را احساس اضطراب می کند. پس حتما برای آمپول زدن برنامه ای خاص داشته باشید.

5- کودک را با وعده ی دروغ (مثلا خریدن بستنی) برای آمپول زدن نبرید. چون کودک علاوه بر از دست دادن اعتمادش به شما، دروغگویی را نیز فرا می گیرد.

6- هنگام آمپول زدن به کودک بگویید، بدن خود را شل نماید تا سوزن در بدن او نشکند.
ترس از جراحت و خون

ترس از جراحت و خون، ترسی طبیعی تر می باشد. اما اگر این ترس باعث شود فرد نتواند کاری از پیش ببرد، نیاز به درمان دارد. به فرد یاد دهید که جراحت های سطحی مشکلی برای او ایجاد نخواهد کرد.

فراموش نکنید در این دو نیز فرد باید بدن خود را منقبض کند. هر گاه خونی از بدن فرد مبتلا جاری شد، با بازخوردهای هیجانی و بزرگ نمایی شده پاسخ ندهید، بلکه با آرامش و خونسردی اجازه دهید چند لحظه خون روی بدنش باشد و سپس آبکشی نمایید.
کلام آخر

هراس ها در خدمت بقای بشریت می باشند. این هراس ها باعث شدند اجداد ما بتوانند از بلایای طبیعی جان سالم به در ببرند و بشریت را از انقراض نسل حفظ نمایند. بنابراین هراس اگر عملکرد فرد را مختل نکند، نمی توان برچسب بیماری به آن زد.

منبع: تبیان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترس از خون، آمپول و جراحت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..