تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد یوسف‌نژاد از «نطق غیرمنصفانه» حاجی‌بابایی

یك عضو هیأت رئیسه مجلس در واكنش به یك نماینده منتقد،‌ گفت: آقای حاجی‌بابایی! شما نطق خوبی در انتقاد به واریز نشدن درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها به خزانه كل كشور كردید اما منصفانه نبود.

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی شیفت شب امشب (شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور، گفت: اگر صحبت‌های خود را به درآمدهای شرکت‌ها مستند می‌کنید باید بگویم که هم‌اکنون ۳۷۰ شرکت وجود دارد که درآمدهای آن‌ها به خزانه واریز می‌شود و باید درآمدهای خالص محاسبه شود. از سوی دیگر براساس قانون، مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی باید به خزانه واریز شود، نه اینکه درآمدهای ناخالص از این حوزه به خزانه واریز شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای حاجی بابایی شما در دوره هشتم مجلس حضور داشتید چرا در این مجلس درباره این مصوبات صحبت نکردید؟ شما به جای استناد به گزارش دیوان محاسبات که درآمد حاصل از هدفمندی را ۳۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد، به درآمدهای ناخالص استناد می‌کنید این درحالی است که از این درآمدها باید هزینه ها کم شود همچنین شرکت‌های دولتی دارای ساختار و ارکان متفاوتی هستند و هزاران گرفتاری دارند.

یوسف‌نژاد خاطرنشان كرد: براساس گزارش دیوان محاسبات مجموع درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه‌ها حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است. گزارش آقای نوبخت در این عرصه با گزارش دیوان محاسبات یکسان بود به طوری که درآمدهای خالص از حوزه هدفمندی از فروش فرآورده‌های نفتی ۲۳ هزار میلیارد تومان، از فروش منابع گاز، ۱۰ هزار میلیارد تومان و در کل ۳۶.۴ هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار كرد: در سال ۸۸ در حوزه هدفمندی، توسط مجلس انحراف ایجاد شد. اشتباه از آن جا شروع شد که به جای آن که از محل درآمدها هزینه ها را مشخص كنیم، هزینه ها را بزرگ جلوه دادیم اما درآمدها اندک بود که این مسأله موجب شد دولت ها به بودجه های دیگر از جمله اعتبارات بانک ها دست اندازی کنند چون مردم و خانوارها منتظر دریافت یارانه بودند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد یوسف‌نژاد از «نطق غیرمنصفانه» حاجی‌بابایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..