تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتباط اینستاگرامی جردن باروز با ملی پوش ایرانی

ساعت 24- به دنبال ابراز علاقه جردن باروز برای سفر دوباره به ایران به همراه خانواده اش، فدراسیون کشتی ایران از این قهرمان کشتی المپیک و جهان برای سفر به ایران دعوت کرد.

با توجه به ابراز علاقه جردن باروز قهرمان المپیک و جهان و همسرش برای سفر به ایران، فدراسیون کشتی اعلام کرد در صورت تمایل آن ها برای سفری 10 روزه به ایران و دیدن از شهرها و مناطق تاریخی کشورمان، خانواده کشتی ایران پذیرای این خانواده آمریکایی خواهد بود.


چهل و پنجمین دوره جام جهانی کشتی آزاد روزهای 28 و 29 بهمن ماه امسال در شهر کرمانشاه با حضور هشت تیم برتر جهان از جمله آمریکا با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.


سفر تیم آمریکا برای سفر به ایران تحت تاثیر فرمان نژاد پرستانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران قرار گرفته بود، چرا که دولتمران کشورمان نیز در اقدامی متقابل با سفر اتباع آمریکایی به ایران مخالفت کرد که بعد از لغو این دستور توسط یک قاضی فدرال، وزارت امور خارجه با سفر تیم ملی کشتی آزاد آمریکا موافقت کرد.


در این فاصله برخی از اعضای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا از جمله باروز در اظهاراتی از سیاست های ترامپ بشدت انتقاد کردند.


در طول چند روزی که تیم آمریکا در کرمانشاه به سر می برد، مردم کشورمان میهمان نوازی خوبی از آنان داشتند و حتی علاقمندان کرمانشاهی در زمان برگزاری مسابقات در سالن ورزشی امام خمینی (ره) با تشویق های بی امان خود، باروز را مورد لطف و محبت خود قرار دادند.


جردن باروز در گفت و گو با مجله آمریکایی «CQ» گفت: در مجموع هشت روز در ایران بودیم و خود من یکشنبه شب به خانه‌ام در شهر لینکولن واقع در ایالت نبراسکا برگشتم.


وی درخصوص قهرمانی تیم ایران در جام جهانی افزود: از جنبه انفرادی، پس از هفت سال حضور در رقابت‌های بین‌المللی هرگز مقابل هیچ کشتی‌گیر ایرانی شکست نخورده‌ام، اما منظور من را اشتباه متوجه نشوید، آنها همیشه بهترین تیم هستند. این پنجمین حضور من در مسابقات جام جهانی بود و در هر پنج دوره توسط ایران شکست خورده‌ایم. این نشان از کیفیت بالا و ثبات کشتی‌گیران ایرانی است. در کنار اینها آنها ورزشکارانی با انضباط و فوق‌العاده هستند که می‌دانند در جریان مسابقات شرایط خود را چطور تقویت کنند.


باروز در پاسخ به این سئوال که آیا چنین سلطه‌ای بر کشتی ، ریشه در افتخار فرهنگی ایرانیان بر این رشته ورزشی دارد؟ تصریح کرد: قطعا، شک نکنید. به غیر از آمریکایی‌ها، ایرانی‌ها تنها ملتی هستند که حس می‌کنم عشق به ورزش‌های مختلف با هویت ملی آنها آمیخته شده، همانطور که آمریکایی ها عاشق فوتبال (آمریکایی)، بسکتبال و بیسبال هستند و ما با این رشته‌ها زندگی می‌کنیم، در ایران اما همه چیز در کشتی خلاصه می‌شود و میهن‌پرستی را می‌شود در نوع کشتی‌گرفتن ایرانیان دید، بنابراین همین باعث می‌شود تا آنها بهترین باشند.


دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن درخصوص سفرش به ایران با وجود روابط خصمانه دو کشور اظهار داشت: نمی‌توانم بگویم که فردی ناسیونالیست هستم، اما عاشق کشورم هستم و مساله ای که سعی کردم روی آن تمرکز کنم، این بود که می‌خواستم ایرانیان بفهمند که در آمریکا دموکراسی برقرار است و این بدین معناست که ما در رأی‌گیری‌ها به مقام های دولتی خود رأی می‌دهیم و گاهی ممکن است آنها برنده نشوند. این بدین معناست که من هنوز هم می‌توانم عاشق کشورم باشم، اما در مقابل سیاست‌های خاص هم می‌توانم بایستم.


جردن باروز تاکید کرد: من و دونالد ترامپ دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به ایران داریم. اطمینان دارم که اگر او به ایران سفر کرده بود، شناخت بهتری از مردم ایران پیدا می‌کرد و قدردان آنها می‌شد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار مجله CQ که پرسید «نمی‌ترسی از اینکه گفتن این حرف‌ها ممکن است برای تو در اینجا پیامدهایی به همراه داشته باشد؟» گفت: من دو بار به ایران رفته‌ام و صادقانه می‌گویم که آنها مهربان‌ترین و میهمان‌نوازترین مردمان دنیا هستند. ایران فرهنگی کهن دارد و حس می‌کنم که دارم چیزهای بیشتری در مورد فرهنگ این کشور می‌آموزم. در پاسخ به پرسش شما هم باید بگویم که نسبت به این بیانیه‌ای که شما از آن حرف می‌زنید کاملاً اطمینان دارم و نسبت به واکنش‌های احتمالی حس راحتی دارم.


باروز در پاسخ به این سوال که در ایران از تو به عنوان بهترین آزادکار 74 کیلوگرم جهان یاد می شود اما زمانی که در ایران بودی حسی شبیه به یک سِلبریتی (چهره سرشناس) نداشتی؟، اظهار داشت: صادقانه بگویم، حسی دیوانه ‌کننده ای بود. درست مثل این بود که کل مردم ایران این تورنمنت را تماشا می‌کردند و در نسخه ایرانی شبکه تلویزیونی «ESPN»، در تمام طول روز در مورد این رویداد حرف می‌زدند و میلیون‌ها نفر از خانه به تماشای آن می‌نشستند.


این کشتی گیر آمریکایی افزود: زمانی که ما وارد فرودگاه کرمانشاه شدیم، هواداران به استقبال ما آمده بودند و پس از پایان مسابقات هم خداحافظی باشکوهی با ما داشتند. هرگز چنین استقبالی را اینجا در آمریکا ندیده‌ام. در جریان مسابقات جام جهانی تهران هم جو ورزشگاه چیز دیگری بود. آنها اسم‌های ما را فریاد می‌زدند. واقعاً دیوانه‌کننده بود. ما در مرکز ایران بودیم اما حس می‌کردیم که در خانه هستیم.


وی ادامه داد: در ایران رابطه نزدیکی با مسعود اسماعیل‌پور دارم و او را دوست خودم می‌دانم و در اینستاگرام مرتب به هم پیام می‌دهیم. هر موقع که او را از نزدیک دیده‌ام، بسیار مودب و خوش‌برخورد بوده است و نکاتی را در مورد حریف بعدی‌ام به من می‌گوید. در رابطه دوستی ما احترام متقابل فوق‌العاده‌ای برقرار است.


این قهرمان سیه چهره کشتی آزاد آمریکا در پاسخ به این سوال که «به آمریکایی‌هایی که به ایرانیان اعتماد ندارند و فکر می‌کنند که ممنوعیت ورود مسلمان به ایالات متحده سیاست هوشمندانه‌ای است، چه می‌توانی بگویی؟ گفت: همانطور که قبلاً گفته‌ام تصویری که از ایرانیان در رسانه‌ها و فیلم‌ها به تصویر کشیده شده، کاملاً غلط و اشتباه است و نشانگر شخصیت ایرانی‌ها نیست. نمی‌توان به این سطح آگاهی از ایرانی‌ها هم رسید، مگر اینکه به ایران سفر کرده و خودتان تجربه کنید. اگر شما به ایران سفر کنید، به شما قول می‌دهم که نظرتان در خصوص آنها تغییر خواهد کرد.


وی ادامه داد: در طول سفر به ایران به هیچ مشکلی برنخوردیم و در واقع اوضاع کاملاً برعکس این بود و از سوی مردم ایران چیزی جز عشق و حمایت ندیدیم، در حال آماده کردن خود برای مسابقات بودیم که هواداران ایرانی برای گرفتن عکس یادگاری نزد ما می‌آمدند. حتی پس از پایان مسابقات برخی از آنها دوباره پیش ما آمدند و شهروندان عادی ایران به من و خانواده‌ام هدیه‌هایی از جمله لباس سنتی کردی، کتاب شعر فارسی، عروسک‌هایی برای فرزندانم، زعفران و یک نوع شیرینی ایرانی به نام سوهان دادند.


جردن باروز در پایان این گفت و گو در پاسخ به سئوال خبرنگار مجله CQ که پرسیده بود اگر به شما بگویم که همین الان یک هواپیما قصد پرواز به سوی ایران را دارد، چه خواهی گفت؟، بیان داشت: (با خنده) من هم به شما می‌گویم که در راه فرودگاه هستم.

ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتباط اینستاگرامی جردن باروز با ملی پوش ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..