تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درختکاری در استان خوزستان توسط کاروان‌های دانشجویی راهیان نور

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه در سال آینده حدود یک هزار دانشجوی غیر ایرانی به راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: بنا داریم تا پایان برنامه ششم توسعه، سالیانه 500 هزار دانشجو به راهیان نور اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری که با موضوع «راهیان نور دانشجویی» برگزار شد، اظهار داشت: سالی حدود 2 الی 3 درصد از دانشجویان فرصت حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را پیدا می‌کنند که امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد تا پایان برنامه ششم این عدد به سالی 10 درصد افزایش یابد که چنانچه این موضوع محقق شود شاهد اعزام سالیانه 400 الی 500 هزار دانشجو به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خواهیم بود.

وی افزود: سال گذشته حدود 700 نفر از دانشجویان غیر ایرانی حاضر در کشورمان را به راهیان نور اعزام کردیم که امسال این عدد به 1000 نفر می‌رسد و علاوه بر این دانشجویانی هم از لبنان و پاکستان در این اعزام‌ها حضور خواهند داشت.

گودرزی خاطرنشان کرد: امسال با گره زدن راهیان نور با فعالیت‌های جهادی به دنبال آن هستیم تا با فعالیت‌هایی مانند درخت‌کاری و کمک به مناطق محروم گامی در جهت تحقق شعار سال بر داریم. همچنین در صدد هستیم راهیان نور دانشجویی را به سمت تخصصی شدن پیش ببریم به عنوان مثال دانشجویان پزشکی در بیمارستان‌های صحرایی دوران دفاع مقدس با فعالیت‌های بهداری رزمی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 90 هزار نفر به راهیان نور غرب، شمال غرب و جنوب اعزام شدند، تصریح کرد: برای راهیان نور امسال هدف گذاری که کردیم اعزام 110 هزار نفر است و برای این کار هم زمان اعزام‌ها را که فقط در اسفند صورت می‌گرفت را در طول سال گسترش دادیم که به این شکل تعداد مناطق مورد بازدید نیز افزایش یافت. با این وجود تراکم اعزام‌ها از 17 اسفند تا 25 اسفند صورت می‌گیرد.

گودرزی در ادامه عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال برای راهیان نور دانشجویی پیش بینی کردیم اعزام شورای مرکزی تشکل‌های دانشجویی به راهیان نور دریایی است که طی آن با عملیات‌های دریایی رزمندگان اسلام مانند عملیات والفجر 8 آشنا می‌شوند.


«ضیاء هاشمی» معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این نشست خبری با اشاره به اینکه با تشکیل قرارگاه راهیان نور دانشجویی، مسئولیت این قرارگاه بر عهده وزیر علوم گذاشته شده و جانشین آن هم در قرارگاه سردار فضلی است، گفت: در مجموعه آموزش عالی کشور یک نگاه جامع، بنیادی و اثر گذار آن هم در سطح ملی به موضوع راهیان نور وجود دارد زیرا راهیان نور برنامه‌ای انقلابی، فرهنگی و فراتر از محدودیت‌های سازمانی است.

دفاع پرس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درختکاری در استان خوزستان توسط کاروان‌های دانشجویی راهیان نور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..