تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود گردشگران غیرمسلمان به حرم رضوی آزاد است؟

رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی گفت: محدودیت‌های حضور گردشگران غیرمسلمان در حرم رضوی تا حد زیادی رفع شده است و اکنون این مسافران تنها مجاز به ورود به روضه منوره و مسجد گوهرشاد نیستند و حضورشان در سایر نقاط حرم ‌مطهر رضوی بلامانع است.

صراط: رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی گفت: محدودیت‌های حضور گردشگران غیرمسلمان در حرم رضوی تا حد زیادی رفع شده است و اکنون این مسافران تنها مجاز به ورود به روضه منوره و مسجد گوهرشاد نیستند و حضورشان در سایر نقاط حرم ‌مطهر رضوی بلامانع است.

به گزارش ایسنا، محسن مکرم اظهار کرد: در گذشته ورود گردشگران غیرمسلمان خارجی به اغلب اماکن و صحن‌های حرم مطهر رضوی با محدودیت‌ها و مشکلاتی مواجه بود و این مسافران تنها قادر به حضور در اماکن مشخصی از حرم‌ مطهر ‌امام‌ هشتم(ع) بودند که این موضوع اخیراً با نظر تولیت جدید آستان قدس رضوی تا حد زیادی رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار جاذبه‌ گردشگری در استان خراسان رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌علت عدم برنامه‌ریزی‌ مناسب و اطلاع‌رسانی کافی، اغلب این اماکن برای زائران و مجاوران شناخته شده نیست که راه‌حل این موضوع، برنامه‌ریزی مناسب با به‌کارگیری متخصصان دست‌اند‌رکار مانند ‌راهنمایان گردشگری و اطلاع‌رسانی مطلوب توسط رسانه‌های مختلف است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی با تأکید بر سفر در چارچوب تورهای گروهی، افزود: امنیت جانی مسافران درصورت برنامه‌ریزی سفر در چارچوب تورهای مطمئن گردشگری تأمین خواهد شد و خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با افراد سودجو در این زمینه برخوردهای مناسبی صورت گرفته‌ است.

وی با اشاره به یکی از مشکلات گردشگران در حوزه حمل و نقل گفت: اکنون مشکل اصلی بخش حمل‌ و نقل اماکن گردشگری، عدم وجود پارکینگ در این اماکن است.

مکرم گفت: خوشبختانه اقدامات زیرساختی مناسبی مانند ایجاد سرویس‌های بهداشتی در مراکز گردشگری مشهد انجام شده ‌است که در نهایت این اقدامات می‌تواند منجر به افزایش طول اقامت زائران و گردشگران در مشهد شود.

وی در خصوص اماکن دیدنی مورد استقبال مسافران مطرح کرد: باتوجه به اینکه تورهای گردشگری بر اساس علایق گردشگران تنظیم می‌شود، هر کدام از این تورها متفاوت و شامل بازدید از ابنیه‌های فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی یا مراکز تفریحی می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود گردشگران غیرمسلمان به حرم رضوی آزاد است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..