تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران شریک مهم بازرگانی جمهوری آذربایجان است

شاهین مصطفی اف:

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، ایران را از شرکای مهم بازرگانی برای کشورش دانست و فعالیت مشترک دو کشور همسایه در راستای اجرای برخی طرح های اقتصادی را موفقیت آمیز خواند.

ایران شریک مهم بازرگانی جمهوری آذربایجان استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان که در صدر یک هیئت اقتصادی جمهوری آذربایجان از 4 تا 6 اسفند سفر سه روزه ای به ایران داشت امروز در نشست خبری با رسانه های گروهی درباره نتایج این سفر گفت: الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان اهمیت خاص به روابط با جمهوری اسلامی ایران قایل است و در سه سال اخیر روسای جمهور دو کشور هفت بار با یکدیگر دیدار داشتند.
شاهین مصطفی اف، افزایش حدود هفتاد درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشور، فعالیت بیش از 530 شرکت ایرانی در حوزه های اقتصادی با حدود دو میلیارد و 700 میلیون دلار سرمایه گذاری در اقتصاد جمهوری آذربایجان را یاد آور شد و در ادامه با اشاره به اجرای طرح های مهم اقتصادی مشترک دو کشور گفت: مرحله نخست تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب به پایان رسیده و در قالب آن خط ریلی 8.3 کیلومتری در جمهوری آذربایجان و نیز پل ریلی در مرز مشترک دو کشور ساخته شده و کارهای ساخت و ساز خط ریلی 1.7 کیلومتری و پایانه باری در خاک ایران ادامه دارد.
وی افزود: در چارچوب تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب همچنین 90 درصد کارهای مربوط به ساخت خط ریلی قزوین - رشت به پایان رسیده و این بخش خط آهن در سال 2017 میلادی به بهره برداری می رسد.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: در سال گذشته میلادی خط انتقال برق 330 کیلو ولتی ایمیشلی – پارس آباد میان دو کشور به بهره برداری رسید، کارخانه مشترک خودروسازی در کوی صنعتی نفتچالای جمهوری آذربایجان پایه گذاری شده و در ماه ژنویه سال جاری نیز ساخت کارخانه مشترک داروسازی در منطقه پیر اللهی حومه باکو آغاز شد.
وی راه اندازی قطار مسافربری نخجوان – تبریز –تهران – مشهد را یکی از نمونه های بارز همکاری موفقیت آمیز دو کشور در حوزه حمل و نقل خواند و گفت: برنامه ریزی شده است، در آینده نزدیک پرواز های مسافربری در مسیر ارومیه – قبله و برعکس انجام شود.
او همچنین به اقدامات لازم دولت جمهوری آذربایجان برای به کارگیری تسهیلات روادید برای گردشگران خارجی اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور اخیر رئیس جمهوری آذربایجان درباره توسعه گردشگری در این کشور شهروندان ایرانی نیز می توانند ظرف سه روز روادید الکترونیکی برای سفر به آذربایجان دریافت کنند.
مصطفی اف در بخشی از سخنان خود همچنین وجود ظرفیت های خوب برای همکاری میان جمهوری آذربایجان و استان های همجوار ایران در حوزه های کشاورزی، صنایع غذایی، حمل و نقل و گردشگری را مورد تاکید قرار داد.
شاهین مصطفی اف گفت: نزدیکی جغرافیایی استان آذربایجان غربی ایران با نخجوان و ترکیه فرصت خوبی برای توسعه همکاری های سه جانبه نخجوان – ایران – ترکیه فراهم می کند.
وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان همچنین طرح سد خدا آفرین و قیز قلعه سی را از طرح های مشترک موفقیت آمیز دو کشور خواند و اجرای این طرح را بیانگر اراده سیاسی روسای جمهوری آذربایجان و ایران و سطح روابط اقتصادی راهبردی دو کشور دانست.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران شریک مهم بازرگانی جمهوری آذربایجان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..