تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبودی در بازار آجیل و خشکبار وجود ندارد/ضرورت اختصاص یارانه خرید مرغ به اقشار کم درآمد

وی ادامه داد: میزان تولید امسال  پسته به 210 هزار تن رسید که علاوه بر رفع نیاز داخل ، امکان  صادرات 170 هزار تن آن نیز وجود دارد؛همچنین میزان تولید تخمه هم حدود 270 هزار تن بوده است.

 رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره از تاریخ 11 الی 20 اسفند در پنچ نقطه تهران افزود: تنها به 115 نفر از اعضای مجوز دار صنف خشکبار و آجیل ، غرفه واگذار شده است تا به فروش محصولات خود با درصدی پایین تر از نرخ شهر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه از عرضه محصولات بی کیفیت جلوگیری خواهد شد و قیمت ها نیز نسبت به قیمت شهر حدود 5 ،6 و نهایت 7 درصد پایین تر تعیین شده است.

بر اساس این گزارش حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: پرتقال شرق مازندران به دلیل سرمازدگی قابلیت ذخیره سازی نداشت اما پرتقال غرب مازندران و جنوب کرمان سلامت اند و برای شب عید می توان از آنها استفاده کرد.

وی افزود: برای تنظیم بازار شب عید واردات هم داشتیم که از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده و بخش خصوصی هم در تدارک آن است اما باید واردات مدیریت شوند تا به تولید داخل ضربه وارد نشود. 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: بیشترین تقاضای خرید برای سیب، پرتقال، خیار و موز است و در مواقعی هم تقاضا برای کیوی افزایش پیدا می کند.

بر پایه این گزارش در ادامه برنامه محمد یوسفی رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در خصوص تنظیم بازار مرغ شب عید گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تامین این محصول را بر عهده دارد.

یوسفی افزود: از دو سال قبل برای تولید مرغ برنامه ریزی شد اما مصرف مرغ در کشور در مناسبت ها و زمان هایی مانند شب عید و ماه رمضان متغیر است، لذا باید ذخیره سازی صورت گیرد و شرکتها ملزم به پشتیبانی هستند تا در زمان پیک مصرف به بازار عرضه شود.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: این درحالیست که ذائقه مردم به مصرف مرغ تازه و گرم است و از مصرف مرغ منجمد استقبال نمی کنند بنابراین تا حد ممکن برای جوجه ریزی برنامه ریزی می کنیم و امسال نیز همین سیاست را داریم و اکنون نیز قیمت جوجه یکباره برای دی ماه دو برابر شد و قیمت تمام شده را بالا برد.

وی گفت: امسال کمبودی برای عرضه مرغ نداریم ولی شرکت پشتیبانی امور دام باید یارانه ای پرداخت کند تا مردم مرغ ارزان دریافت کنند؛دولت نیز باید یارانه را هدفمند کند و به دست اقشار نیازمند برساند.

یوسفی افزود: افزایش قیمت هم دلیل برگرانفروشی  تولیدکننده نیست و به نوسانات بازار بر می گردد اما نیود تعادل در بازار و افزایش قیمت قطعا به ضرر مصرف کننده است چراکه قیمت ها بالا می رود و از قدرت خرید مصرف کنندگان هم روز به روز کاسته می شود. 

وی تاکید کرد: در این شرایط باید کاری کرد که هم نیاز مصرف کننده تامین شود هم سود تولید کننده در نظر گرفته شود ، در این میان تنها دولت است که باید با پرداخت یارانه از مصرف کننده حمایت کند. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبودی در بازار آجیل و خشکبار وجود ندارد/ضرورت اختصاص یارانه خرید مرغ به اقشار کم درآمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..