تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض توکسوپلاسموز بر جنین، چه ضایعاتی داره؟

هنگامی که یک فرد دچار عفونت می شود، به صورت خفته در بافت عصبی و عضلانی پنهان می گردد و هرگز قابل حذف نمی باشد.

توکسوپلاسما گوندی، انگلی است که بر اثر تماس با خاک آلوده به مدفوع گربه ایجاد می شود. ابتلا به این انگل اساساً در دوران کودکی و بلوغ رخ می دهد. در کشوهای پیشرفته صنعتی، دارای آب و هوای معتدل، شیوع عفونت در طول 30 سال گذشته، به میزان 10 الی 50 درصد برای بزرگسالان 15 الی 45 ساله که شواهد سرولوژیکی را برای عفونت قبلی نشان می دهند؛ کاهش یافته است. نسبت های بسیار بیشتر عفونت (بیش از 80 درصد) در مناطق استوایی و در کشورهایی که در معرض خاک آلوده، گوشت نپخته و آب تصفیه نشده قرار دارند، یافت شده است.

آیا افراد در صورت ابتلا به انگل، علایمی را نشان می دهند؟

هنگامی که یک فرد دچار عفونت می شود، به صورت خفته در بافت عصبی و عضلانی پنهان می گردد و هرگز قابل حذف نمی باشد. مطالعات انجام شده در اروپا و امریکای شمالی نشان می دهد که حجم زیادی از انسان های دارای سیستم ایمنی سالم، قادرند گسترش این انگل و آسیب بافتی مربوطه را محدود کنند، با تضمین اینکه انگل در شکل نهفته اش باقی بماند. التهاب شبکیه چشم مکررترین و دائمی ترین عارضه عفونت توکسوپلاسمیک هستند. در اروپا و آمریکای شمالی، بیش از 1 درصد از افراد دچار عفونت در نهایت چنین ضایعه ای را بروز می دهند. توکسوپلاسموز دلیل اصلی کوری در آمریکای جنوبی می باشد.

ابتلا به توکسوپلاسموز در بارداری

هنگامی که عفونت توکسوپلاسموز برای اولین بار در دوران حاملگی بروز می کند، عفونت می تواند به جنین منتقل گردد و منجر به توکسوپلاسموز تشخیص داده شده و ضایعات عصبی و چشمی همراه با آن شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض توکسوپلاسموز بر جنین، چه ضایعاتی داره؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..