تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دست‌نوشته‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مورد بررسی‌های عمیق‌تر قرار گیرد

گروه معارف: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: دست‌نوشته‌های بسیاری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط خوشان یا درباره ایشان تولید شده که دستمایه مناسبی برای بررسی‌های عمیق‌تر و تفصیلی است.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی یوسفی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، در نشست «آهسته و پیوسته» که با موضوع «هاشمی در مسیر عقلانیت و اعتدال» ظهر امروز، هفتم اسفندماه در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست یادآوری یاد و خاطره و بررسی اجمالی شخصیت این چهره ماندگار انقلاب اسلامی و یار صدیق حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه با توجه به ابعاد مختلف شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مسئولیت و رسالت دانشگاه‌ها پرداختن و واکاوی شخصیت و زندگی این چهره برجسته است، افزود: دست نوشته های بسیاری از آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط خوشان و درباره ایشان تولید شده که دستمایه مناسبی برای بررسی های عمیق تر و تفصیلی است.
عضو هیئت علمی گروه اجتماعی دانشگاه فردوسی ادامه داد: اگر بخواهیم چهره های برجسته و شاخص در تاریخ ایران را نام ببریم بی شک یکی از آن چهره ها آیت الله هاشمی رفسنجانی است که بیش از 60 سال از عمر شریف ایشان صرف مجاهدت در راه انقلاب اسلامی و امام(ره) بوده است، چرا که زندگی ایشان چه در قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن سراسر مبارزه بوده است.
وی با اشاره به نواندیشی و دوراندیشی در آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: از زمان سازمان یافته شدن مبارزات ایشان در دوران قبل از انقلاب و شروع نهضت حضرت امام، آیت الله هاشمی رفسنجانی، مبارزه ای آگاهانه و متمرکز بر استعمار خارجی و استبداد داخلی داشت.
یوسفی با اشاره به صبرو متانت انقلابی مرحوم هاشمی رفسنجانی، ابراز کرد: زندان های طولانی و شکنجه های طاقت فرسا در دوران حکومت پهلوی توام با آگاهی و صبر در کارنامه و سابقه آیت الله هاشمی رفسنجانی وجود دارد که به حق تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب و موفقیت راه امام داشته است.
عضو هیئت علمی گروه اجتماعی دانشگاه فردوسی گفت: مبارزات سازمان یافته ایشان در دوران قبل از انقلاب بیشتر با هدف آگاهی  بخشی و حساس سازی جامعه و علما نسبت به اهداف رهایی بخش مکتب شیعه و نهضت امام بود.
وی اظهار کرد: انتشار سالنامه‌ی مکتب شیعه و درج مقاله توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1338 در آن و تیراژ 1000 نسخه ای در سال 1338 و 15000 نسخه ای در سال 1339 نشان دهنده‌ی تاثیر گسترده این سالنامه و ظرفیت بالای مکتب شیعه در پاسخگویی به شرایط جدید بوده است.
یوسفی ادامه داد: در آن زمان طی فاصله ای کوتاه، انتشار این سالنامه، زمینه را برای رواج و پذیرش این نوع از اندیشه ها از جانب علما با محوریت شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان محافل فکری و اندیشه ای فراهم کرد.
عضو هیئت علمی گروه اجتماعی دانشگاه فردوسی افزود: در مهرماه سال 42 کتاب سرگذشت فلسطین توسط مرحوم هاشمی رفسنجانی ترجمه شد که هدف از این کار، ایجاد موضع ضداستعماری در شرایط آن زمان و مقابله با رژیم فعلی آن دوران بوده است.
 وی عنوان کرد: با توجه به گاهشمار سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی، سرمشق گیری از اندیشه های امام خمینی در تجربه های سیاسی ایشان به روشنی قابل تشخیص است و نشان دهنده خردمندی و دوراندیشی در مسئولیت های قبل و بعد از انقلاب و مشی اعتدال در دوران تاسیس نظام جمهوری اسلامی است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دست‌نوشته‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مورد بررسی‌های عمیق‌تر قرار گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..