تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف تمدید قرارداد طرح های بهره برداری از جنگل

با تصویب مجلس شورای اسلامی؛

این مصوبه در راستای اجرای طرح تنفس تدریجی جنگل های شمال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از 30 قرارداد بهره برداری از جنگل در استان به وسعت 200 هزار هکتار، مدت 5 قرارداد، امسال به پایان رسیده و تمدید نشده است.توقف تمدید قرارداد طرح های بهره برداری از جنگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ ابوطالب قزلسفلو افزود: لیوان، شموشک، سعدآباد ناهارخوران، نوده بن قلعه و تخت مینودشت، مناطق جنگلی است که قرارداد بهره برداری از آن، مشمول توقف تمدید می شود.

قزلسفلو افزود: وسعت این مناطق حدود 45 هزار هکتار است.

او افزود: تا ابتدای سال چهارم برنامه ششم (1400 ه.ش) هم مهلت 25 قرارداد باقیمانده به پایان خواهد رسید و تمدید نخواهد شد.

او تاکید کرد؛ در این قراردادها فقط برای برداشت درختان ریشه کن، افتاده، سرپاخاک و آفت زده مجوز صادر شده است.

او افزود: در گذشته، سالانه 430 هزار مترمکعب از این مناطق برداشت می شده است اما پارسال حجم برداشت به یکصدو 10 هزار مترمکعب کاهش یافت.

او پیش بینی کرد؛ امسال حدود 90 هزار مترمکعب برداشت شود و این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

گلستان حدود 450 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف تمدید قرارداد طرح های بهره برداری از جنگل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..