چه سیارات دیگرى مانند زمین هستند؟

planets like Earth2 چه سيارات ديگرى مانند زمين هستند؟دانشمندان ناسا موفق شدند که منظومه ای را کشف کنند که حاوی 7 سیاره مشابه زمین است و همین اکتشاف تازه به محققان این نوید را داده است که بتوانند سیاره یا سیاراتی که مانند زمین قابلیت حیات داشته باشد را کشف کنند. آسمونی در این مقاله جدیدترین اخبار مربوط به سیارات مشابه زمین را برای شما عزیزان منتشر می کند.

روز گذشته سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد قصد دارد در کنفرانسی خبری، اطلاعاتی هیجان انگیز در اختیار علاقمندان به نجوم قرار دهد. در حالی که در این اطلاعیه توضیحاتی درباره یافته های جدید ناسا ارائه نشده بود، صبح امروز مشخص شد خبر هیجان انگیز ناسا واقعا ارزش انتظار کشیدن برای شنیدنش را داشته است.

planets like Earth3 چه سيارات ديگرى مانند زمين هستند؟در این کنفرانس اعلام شد دانشمندان و منجمین ناسا موفق شده اند منظومه ای را در فاصله 40 سال نوری از زمین پیدا کنند که در آن 7 سیاره سنگی مشابه زمین به دور یک ستاره مرکزی در حال گردش هستند. همه این سیارات از نظر ابعاد نزدیک به زمین بوده و دمای سطح آنها نیز به اندازه ای است که گمان می رود بتوان نشانه هایی از حیات بر روی آنها یافت. ستاره مرکزی این منظومه یک کوتوله به شدت سرد با نام TRAPPIST-1 است.

هر هفت سیاره کشف شده در فاصله ای از ستاره مرکزی قرار گرفته اند که امکان وجود حیات در آنها بسیار بالاست. ناسا پیش بینی می کند حتی بتوان بر روی سطح آنها نشانه هایی از اقیانوس هایی از جنس آب نیز پیدا کرد. از میان سیارات کشف شده، یکی از آنها که TRAPPIST-1f نام گرفته دارای بهترین شرایط زندگی می باشد. بر اساس برآوردهای ناسا دمای سطح آن اندکی پایین تر از زمین بوده اما جو و همچنین میزان گازهای گلخانه ای آن به اندازه ای است که TRAPPIST-1f را به کاندیدای شماره یک سکونت تبدیل می کند.

planets like Earth4 چه سيارات ديگرى مانند زمين هستند؟یکی از نکات بسیار جالب درباره این سیارات، فاصله آنها تا ستاره مرکزی است. به گفته ناسا همه هفت سیاره یافته شده در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار دارند و همگی آنها در فاصله ای کمتر از فاصله خورشید تا زهره قرار گرفته اند (دلیل امکان وجود حیات بر روی آنها با وجود این فاصله کم نسبت به ستاره مرکزی، دمای پایین آن می باشد).

نزدیک ترین سیاره به TRAPPIST هر 1.5 روز زمینی یک بار و سیارات دیگر تا هر 13 روز زمینی یک بار به دور ستاره مرکزی گردش می کنند. همچنین نزدیک ترین سیاره به TRAPPIST به گونه ای به دور آن گردش می کند که همیشه یک روی آن به سمت نور بوده و روی دیگر همواره شب خواهد بود. همچنین به دلیل فاصله بسیار کم سیارات از ستاره مرکزی، این ستاره به اندازه 3 برابر خورشید در آسمان آنها دیده خواهد شد.

planets like Earth5 چه سيارات ديگرى مانند زمين هستند؟به گفته ناسا، متخصصین این مرکز قصد دارند در طول سال های آینده به بررسی دقیق تر جو هر سیاره پرداخته و امکان وجود آب مایع بر روی سطح آنها را بررسی نمایند. با وجود اینکه این سیارات 40 سال نوری با زمین فاصله دارند (به این معنا که اگر بتوانیم دستگاهی طراحی کنیم که قادر به حرکت با سرعت نور است می بایست 40 سال برای رسیدن به آن زمان صرف کرد) باز هم به نظر دانشمندان این مجموعه بهترین سیارات شبیه به زمین هستند که تا کنون کشف شده اند.

اواسط تابستان امسال بود که محققین آژانس فضایی اروپا نیز موفق به کشف سیاره شبیه به زمین دیگری در فاصله ای بسیار نزدیک تر (4.2 سال نوری) به زمین شده بودند. این اکتشافات می تواند امیدهای دانشمندان برای کشف حیات فرازمینی یا یافتن محلی برای زندگی نسل های آینده انسان را افزایش دهند.planets like Earth1 چه سيارات ديگرى مانند زمين هستند؟

- عضو تلگرام آسمونی شوید: کانال تلگرام

پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه سیارات دیگرى مانند زمین هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.