تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایستگاه راه آهن تبریز ثبت ملی شد

فرهاد نظری مدیر کل دفتر ثبت و آثار تاریخی کشور با بیان این مطلب گفت: ایستگاه راه آهن تبریز، اثر فرناند پویون معمار فرانسوی با همکاری حیدر غیائی است. 

وی افزود: حیدر غیائی، معمار مجلس سنا بوده است و ایستگاه راه آهن تبریز طرح متهورانه و زیبایی دارد و نمونه‌ای بارز از معماری معاصر ایران به شمار می رود. 

ایستگاه راه‌آهن تبریز در سال ۱۲۹۵ خورشیدی با بهره‌برداری از محور تبریز-جلفا به‌طول ۱۴۹ کیلومتر در تبریز افتتاح شد. این ایستگاه در سال ۱۳۳۷ شمسی در محور تبریز - تهران به‌طول ۷۴۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایستگاه راه آهن تبریز ثبت ملی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..