تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کم خونی را جدی بگیرید

خبرگزاری میزان: کم خونی انواع مختلفی دارد که باید آن را جدی یگیریم چرا که عدم پیشگیری از آن می تواند گاهی اوقات منجر به عوارض شود.

پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: کمخونی در چند نوع بروز می کند که شایعترین آن فقر آهن است.

وی افزود:فقر آهن بیشتر در شرایط رشد بدن بخصوص در دختر ها خود را نشان می دهد.
این متخصص تغذیه در ادامه گفت:بهترین کمک برای پیشگیری از این نوع کمخونی استفاده از منابع آهنی همچون گوشت قرمز،جگر،گوشت سفید و سایر منابع پروتئینی مثل تخم مرغ،پنیر است.

فرحبخش بیان داشت:منابع آهن دیگری  مثل اسفناج،حبوبات،سبزیجات هم برای رفع کمخونی فقر آهن موثر هستند اما این نوع منابع جذب کمتری دارند.

وی افزود:نوع دیگری از کمخونی به علت فقر اسید فولیک است که با علائم خاصی بروز نمی کند.علائم آن ممکن است بی حالی و ضعف باشد که این نوع کمخونی برای خانم های باردار بسیار خطرناک است چرا که در رشد جنین اختلال ایجاد می کند.

متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد:در این صورت برای جبران این کمخونی می توان از مکمل های اسید فولیک استفاده کرد همچنین از میوه ها،سبزیجات پرهیز نکنیم.

فرحبخش در ادامه از کمخونی ناشی از ویتامین b12 گفت:از علائم آن می توان به تغییرات دهان و زبان که قرمز و خشک می شوند اشاره کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:برای جبران این کمخونی باید از تخم مرغ،شیر،منابع پروتئینی و حیوانی استفاده کرد.لازم به ذکر است برای کاهش آن مصرف گیاهان توصیه نمی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کم خونی را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..