تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت اختلالات هورمونی در زنان، چطور بفهمم؟

هنوز مشخص نیست که هورمونها چگونه بر عملکرد مغز تأثیر می گذارند.

اختلالات هورمونی در زنان اغلب همراه با نشانه ها و علائمی است.

تغییر کیفیت خواب

در صورتی که از خواب با کیفیتی برخوردار نیستید و یا مقدار خوابتان کم است، این امر می توان در نتیجه برهم خوردن تعادل هورمونی بدنتان باشد. پروژسترون هورمونی است که بوسیله ی تخمدانها ترشح می شود. این هورمون بر کیفیت خواب زنان تأثیرگذار است. افزایش سطح هورمون پروژسترون در بدن زنان کم باشد خوابیدن برایشان دشوار خواهد شد. 

برهم خوردن نظم سیکل ماهانه

سیکل ماهانه بطور نرمال در خانم ها هر 21 تا 35 روز اتفاق می افتد. در صورتیکه سیکل ماهانه شما منظم نیست این امر می تواند بدلیل برهم خوردن تعادل هورمونی در شما باشد. البته در صورتیکه سن فرد بین 40 تا 50 سال است اختلالات سیکل ماهانه می تواند در اثر نزدیک شدن به دوران یائسگی باشد. 

اختلالات حافظه

هنوز مشخص نیست که هورمونها چگونه بر عملکرد مغز تأثیر می گذارند اما آنچه که واضح است آنست که برهم خوردن تعادل هورمونهای استروژن و پروژسترون می تواند باعث بروز اختلالات حافظه شده و فرد را در بخاطر آوردن مسائل دچار مشکل نماید. در واقع محققان بر این باورند که هورمون استروژن می تواند بر انتفال دهنده های عصبی مغز تأثیر بگذارند  و یا بروز مشکلات تمرکز و به خاطر آوری در انسان شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت اختلالات هورمونی در زنان، چطور بفهمم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..