تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری از زایمان زودرس، اثرات سولفات منیزیم

زایمان زودرس به زایمان قبل از 37 هفته حاملگی اطلاق می گردد.

زایمان زودرس زمانی رخ می دهد که انقباضات رحمی به شکل منظم آغاز می شود و تغییر در دهانه رحم رخ می دهد. زایمان زودرس به زایمان قبل از 37 هفته حاملگی اطلاق می گردد. ده درصد زنان معمولاً ظرف 7 روز از شروع این انقباضات وضع حمل می نمایند. اما در اکثر زنان این فرایند خود به خود متوقف می شود. سولفات منیزیم در ایالات متحده بعنوان شایع ترین دارو برای پیشگیری از بروز زایمان زودرس مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تجویز سولفات منیزیوم در پیشگیری از زایمان زودرس

در ابتدا 4 تا 6 گرم در فاصله ی زمانی 15 تا 30 دقیقه پس از شروع علایم به مادر باردار داده می شود و سپس در هر ساعت 2 تا 3 گرم به فرد تجویز می شود.

سولفات منیزیم چطور عمل می کند

هنوز چگونگی عملکرد سولفات منیزیم در جلوگیری از ایجاد انقباضات برای پزشکان و محققان مشخص نیست. اما شایع ترین توضیح این عمل این است که منیزیم باعث کاهش سطح کلسیم در سلولهای ماهیچه ای رحم می شود، زیرا کلسیم یک ماده ی ضروری برای سلولهای ماهیچه ای برای ایجاد انقباضات است.

سولفات منیزیم به چه میزان اثرگزار است؟

سولفات منیزیم در اغلب موارد در کاهش اتقباضات موثر است اگر چه میزان اثر آن و مدت زمان اثر آن در هر خانم متفاوت است. با این وجود سولفات منیزیم باعث اجتناب صد درصدی زایمان زودرس برای یک دوره ی زمانی مشخص نمی گردد. اما مطالعات نشان داده اند که سولفات منیزیم تا چندین روز می تواند زایمان را به تاخیر اندازد. این مدت زمان شاید طولانی نباشد اما می تواند تاثیر بسزائی در روند رشد جنینی داشته باشد تا همزمان با سولفات منیزیم به مادر استروئید داده شده تا عملکرد ریه های جنین ارتقا یابد. استفاده از سولفات منیزیم تا 40 درصد احتمال مرگ و میر را کاهش می دهد.

عوارض جانبی مصرف سولفات منیزیم

عوارض جانبی سولفات منیزیم در مادر

عوارض جانبی ناشی از مصرف سولفات منیزیم در نیمی از مادرانی که از آن استفاده کرده اند دیده می شود. سردرد، خشکی دهان، احساس گرمای نامطلوب، تهوع، تاری دید. این عوارض جانبی می توانند ناخوشایند باشند اما به هیچ عنوان خطرناک نیستند. اما اگر میزان سولفات منیزیم استفاده شده بالا باشد می تواند اختلالات تنفسی و عارضه های قلبی عروقی گردد. از اینرو دوز مصرفی مادر باید تحت بررسی باشد تا در صورتیکه دوز دارو بیشتر از حد رسید، میزان آن کاهش یابد. یکی دیگر از نشانه های مورد بررسی عدم رفلکس زانو در پاسخ به ضربه می باشد و همچنین میزان ادرار مادر نیز هر ساعت مورد بررسی قرار می گیرد.

عوارض جانبی مصرف سولفات منیزیم در نوزاد

از آنجائی که سولفات منیزیم باعث آرامش عضلات می گردد، نوزادانی که در معرض سولفات منیزیم به مدت طولانی قرار گرفته اند نیز معمولاً کم تحرک تر و بی رمق تر هستند و معمولاً با از بیم رفتن اثر دارو این بی حالی نیز از بین می رود.

چه کسانی نباید از سولفات منیزیم استفاده کنند

زنانی که از درمانهایی استفاده می نمایند که با بروز هر یک از عوارض جانبی سولفات منیزیم می تواند باعث ایجادخلل در درمان هایشان گردد نباید از سولفات منیزیم استفاده نمایند.معمولاً به زنان مبتلا به میاستنیا گراویس که یک اختلال عضلانی است توصیه می گردد که از سولفات منیزیم و داروهای مشابه استفاده نکنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری از زایمان زودرس، اثرات سولفات منیزیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..