تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ساعات پرورشی مدارس در سال آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مهدی فیض اظهارکرد: باتوجه به رویکرد وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مدرسه محوری و تأکید بر پررنگ کردن نقش تربیتی مدرسه ،نیازمند تجدیدنظر درخصوص ساختار نیروی انسانی در مدارس یک ضرورت است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیرآموزش و پرورش افزود: براساس رویکردهای جدید تربیتی مدرسه پایگاه اصلی تربیت است، بنابراین برای تحقق این رویکرد در سال تحصیلی آینده، احتمال افزایش نیرو و ساعات پرورشی در درون مدارس وجود دارد.

فیض تصریح کرد: در فرآیند تربیت، بیش ازآنکه متون درسی تعیین کننده باشند، معلمان تعیین کننده هستند، بنابراین معلمان دروس مختلف می توانند همزمان با انتقال دانش و تخصص خود به دانش آموز با رفتار خوب خود، فعالیت تربیتی انجام دهند.

وی نقش معلم در فرآیند تربیتی را کلیدی ترین نقش  دانست وخاطرنشان کرد: برقراری ارتباطات تعاملی معلمان با دانش آموزان ، اخلاق معلمی، نقش معلم در تربیت دانش آموز و تقویت نقش مشاوره ای معلم از جمله موضوعاتی است که در راستای رویکردهای جدید تربیتی، دردوره های تربیت معلم به ‌آن پرداخته خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلم علاوه بر تدریس که یک نقش عمومی محسوب می شود، در رویکرد جدید، یک نقش فرعی هم به عنوان مشاوردارد و با هماهنگی مشاور مدرسه این نقش را ایفا خواهد کرد.

فیض اظهارکرد: در راستای سیاست های جدید، معاونان و مربیان پرورشی فضای تربیتی مدرسه را مدیریت می کنند و بخش عمده ای از این فضای تربیتی توسط معلمان در درون کلاس های درس رهبری می شود، بنابراین مدیریت فضای تربیتی اقتضا می کند، تعاملات بین مشاوران، معاونان و مربیان پرورشی افزایش یابد تا بتوان از این ظرفیت در تربیت دانش آموزان استفاده کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ساعات پرورشی مدارس در سال آینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..