تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابتکار خبر داد: مذاکرات ایران با سازمان ملل برای پشتیبانی از طرح‌های مقابله با گرد و خاک

ابتکار خبر داد: مذاکرات ایران با سازمان ملل برای پشتیبانی از طرح‌های مقابله با گرد و خاک

معصومه ابتکار با حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ضمن بازدید از غرفه‌ها اظهار کرد: نمایشگاه یک فضای خوب برای مبادلات فرهنگی، علمی و تجاری است. همچنین اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی با نمایشگاه‌های اینچنینی تقویت می شوند.

محیط زیست از یک مسئله فانتزی به محور برنامه دولت‌ها تبدیل شده است

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست روز گذشته به شکل بی نظیری برگزار شد، گفت: فعالین عرصه خصوصی در ایران و تشکل‌ها حضور فوق العاده‌ای داشتند. حضور رسانه‌ها نیز بسیار چشمگیر بود. نمایشگاه امسال وضعیت مطلوبی دارد. کشورهای مختلف نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که این موضوع نشان دهنده جهانی بودن مسئله محیط زیست است و بیانگر آن است که امروز محیط زیست از یک مسئله تفننی، فانتزی و فرعی به محور زندگی و برنامه‌های دولت‌ها تبدیل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که حضور کشورهای خارجی فعال در حوزه محیط زیست تا چه حد برای اجرایی شدن اهداف توافقنامه پاریس اثرگذار است اظهار کرد: خوشبختانه دولت یازدهم یک سال قبل از توافق پاریس برنامه اقتصاد کم کربن را به تصویب رسانده بود و در حال حاضر همه وزارتخانه‌ها برنامه‌های خاص اقتصاد کم کربن و کاهش انتشار برای خود دارند و دستگاه‌های مختلف کاهش مصرف انرژی را در دستور کار دارند.

ابتکار با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی محیط زیست بستری برای مبادلات تجاری در این زمینه‌ها است، گفت: این اقدامات و مبادلات توجیه اقتصادی بالایی دارد و می‌تواند باعث رونق اشتغال، کارآفرینی و رشد اقتصادی کشور شود. رشد اقتصادی که هم ارزش افزوده داشته باشیم و هم با تخریب و آلودگی طبیعت همراه نباشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این نمایشگاه با عنوان اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی ارتباطات اقتصادی و تجاری بین ایران و سایر کشورها و همچنین بین بخش‌های مختلف داخلی را فراهم می‌کند، افزود: بخش خصوصی، دولت، تشکل‌ها، دانشگاهیان و کشورهایی که در زمینه اقتصاد سبز تجربه دارند می‌توانند در این نمایشگاه به تبادل تجربیات مبادرت کنند.

ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه روز گذشته مجموعه مذاکراتی با معاون دبیرکل سازمان ملل و وزیر محیط زیست ایتالیا داشتیم افزود: امروز نیز مذاکراتی با قائم مقام وزیر محیط زیست آلمان داریم همچنین نشست کشورهای ایران و آلمان با محوریت مدیریت پسماند برگزار می‌شود. افزون بر این بعد از ظهر امروز تمدید تفاهم نامه و بخش اجرایی فعالیت‌هایمان با ایتالیا انجام می‌شود. چهار پروژه با کشور ایتالیا داریم.

ابتکار در مورد بررسی بحث گرد و غبار با کشورهای خارجی گفت: در مورد گرد و خاک با اریک سولهایم به عنوان رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد مذاکراتی داشتیم. ایشان بسیار پیگیر بحث رویکرد منطقه‌ای در مقابله با پدیده گرد و غبار است. همچنین کلید مذاکرات ما با سولهایم رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی سازمان ملل از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار کرد: همانطور که جشنواره فیلم سبز در گذشته با استقبال هنرمندان برگزار شد و نتایج خوبی داشت امیدواریم ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز نیز از جهت حضور هنرمندان داخلی و خارجی و تولید فیلم‌های اثرگذار در حوزه محیط زیست نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست روز گذشته (جمعه 6 اسفند) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی آغاز به کار کرد، این نمایشگاه تا روز دوشنبه 9 اسفند برقرار خواهد بود.

۴۷۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابتکار خبر داد: مذاکرات ایران با سازمان ملل برای پشتیبانی از طرح‌های مقابله با گرد و خاک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..