تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




36 هزار نفر در حوزه صنایع دستی همدان فعال هستند

علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همداناظهار داشت: 36 هزار نفر در حوزه صنایع دستی همدان فعال هستند که در رشته‌های مختلفی مانند سفال و سرامیک، مصنوعات چوبی، چرم، گلیم، سازهای سنتی، سنگ، صنایع دستی فلزی، مرواریدبافی و سایر رشته‌ها فعالیت دارند.

قاسمی عنوان کرد: در این حوزه 22 هزار کارگاه صنایع دستی در همدان وجود دارد که بر اساس برنامه ششم توسعه باید به 45 هزار کارگاه برسد.

وی با بیان اینکه بیشترین کارگاه‎های صنایع دستی مربوط به سفال، منبت و چرم است، گفت: بیشترین کارگاه های سفال در لالجین و  منبت نیز در شهرستان‌های تویسرکان و ملایر وجود دارد.

قاسمی بیان کرد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای آثار فاخری در حوزه صنایع ‌دستی است که با معرفی آن می‌توان، فرصتی برای جذب گردشگر و بازار فروش به دست آورد.

معاون صنایع دستی استان همدان گفت: صنایع دستی یکی از بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای رشد اقتصادی است که در سالی که نام آن مزین به « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است باید بهای بیشتری به صنایع دستی به‌ویژه سفال داده شود.

قاسمی تصریح کرد: در کنار آثار تاریخی، صنایع دستی شهر همدان، توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند و علاوه بر شهرت داخلی در سطح بین‌الملل و صادراتی نیز زبان زد است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «36 هزار نفر در حوزه صنایع دستی همدان فعال هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..