تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آنچه خوزستان را به غبار نشاند ، امروز در کمین خراسان شمالی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری بجنا؛خانم دکتر ابتکار همانگونه که شما  مسئولین دوره های قبل را مقصر مشکلات زیست محیطی فعلی ایران و خوزستان می دانید .در صورت مدیریت غلط، روزی می رسد تا مردم خراسان شمالی مشکلات آینده محیط زیست  استان را نتیجه بی مسئولیتی شما و مسئولین استان بدانند.پس پیشگیری کنید که بهتر از درمان است.

  خانم دکتر ابتکار نگذارید مجوز صنایع مخربی اخذ شود که بار سنگینی بر دوش منابع آبی و طبیعی استان هستند.
علاوه برسختگیری در اخذ مجوز احداث و توسعه صنایع غیر بومی و مخرب ، به اشتباهات مدیران قبلی رسیدگی و آنها را جبران نمائید.

 خانم دکتر ابتکار منابع آبی و طبیعی خراسان شمالی کشش تامین نیازهای فعلی پتروشیمی و صنایع غیر بومی را ندارد چه برسد که آنرا توسعه بدهند.

  اشتباه احداث پتروشیمی در استان ما را با ملزم کردن پتروشیمی به استفاده از آب فاضلاب شهر بجنورد برای همین فاز های موجود جبران کنید.

 خانم ابتکار به فکر روزی باشید که استان مانیز به واسطه همین توسعه ناپایدار و بی مسئولیتی ها چون خوزستان و چه بسا فاجعه بار تر از آن گردد.هم اکنون دشت های ما در وضعیت بحرانی قرار دارند .هم اکنون روستاهای ما خشک و مهاجرت های ما از روستاها به شهرها بالاست.باور نکنید که کشاورزی 92 درصد آب های ما را به مصرف می رساند صنایع هم وارد این رقابت در مصرف آب شده اند.

  مسئولین عزیز باور کنید صنعتی که بومی استان نیست و بر محیط زیست ما اثر منفی می گذارد ، اقتصاد و فرهنگ ما را هم به نابودی می کشاند.صنایع تا چه مدت و برای چند نفر می توانند شغل ایجاد کنند ، آیا می توانند با پول منابع آبی روستاهای ما را جبران کنند. اگر اینچنین بود این حلقه چاه های عمیق در صنایع مخرب برای چیست.با پول ؛آب خود را تامین می کردند و از منابع زیر زمینی منطقه استفاده نمی کردند.
برای جبران بیکاری در استان به صنایع بومی و پایداری بخش متوصل شویم .ما امیدواریم مسئولین استان با اشتغالزایی پایدار مشکل بیکاری را حل کنند.

 خوزستان با همه ی ظرفیت های کشاورزی،اقتصادی و ... وقتی محیط زیست و هوای مطلوبی نداشته باشد جز سختی هیچ چیزی برای ساکنانش نخواهد داشت .پس چرا عبرت نمی گیریم.
اگر برای استخراج بیشتر نفت تالاب های خوزستان را خشک نمی کردند و یا با ارزیابی اشتباه سد کتوند شرمساری به بار نمی آوردند،امروزه گوشه ای از وطن عزیزمان که خونها برایش ریخته اند در برابر ریز گردها کمر خم نمی کرد،ریز گرد های عربستان ،عراق و دیگر کشورهای همسایه را با تالابها و درختان خوزستان بایستی مهار می کردیم نه اینکه با خشک کردن این تالابها به بهانه اقتصاد پویا و استخراج آسان نفت بر مشکلات بیافزائیم.

 خوزستان قطب کشاورزی ،اقتصاد و انرژی ایران در برابر مشکلات زیست محیطی کمر خم کرد ولی بدانید اگر مدیریت صحیح اعمال نشود استان آسیب پذیر ما با دشت های فوق بحرانی در برابر مشکلات زیست محیطی نابود خواهد شد.

 واما موضوع مهمی دیگر::محیط زیست موضوعی ملی و فراجناحی است ،پس علاوه بر رسیدگی به مشکلات خوزستان عزیز به مدیریت صحیح محیط زیست کشور توجه کنید ،هرچند که شاید نتیجه مثبت مدیریت صحیح در جناحی دیگر خودش را نشان بدهد.

به امید برطرف شدن مشکلات خوزستان و سربلندی وطن عزیزمان ایران

یادداشت: هادی مرادی برزل آباد /دانشجوی کارشناسی ارشد آلودگی محیط زیست

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آنچه خوزستان را به غبار نشاند ، امروز در کمین خراسان شمالی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..