تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه برای نوروز سبزه عید درست کنیم؟+ دستورالعمل

وی اظهار داشت: مدت زمان خیس کردن دانه ها با توجه به نوع آنها متفاوت است ولی به طور کلی دانه ها را از صبح تا شب خیس می کنیم و در جای نیمه گرم قرار می دهیم، سپس صبح آن ها را می شوییم و آبکش می کنیم تا آب آنها خارج شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: دانه های آبکش شده را بر روی یک سینی بزرگ پهن می کنیم و یک پارچه مرطوب روی آن می کشیم، سپس آن را در مکانی تاریک با دمای 22 درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه آب زیاد سبب پوسیدگی دانه ها می شوند، تصریح کرد: اگر دانه ها دارای آب زیاد بودند برای جلوگیری از پوسیدگی آن ها را دوباره آبکش می کنیم ولی باید توجه داشته باشیم که کف سینی و پارچه روی آن باید همیشه مرطوب و نمناک باشند.

عظمایی تاکید کرد: پس از گذشت یک تا 2 روز سینی را پشت پنجره و در معرض آفتاب قرار می دهیم زیرا نور خورشید منجر به رشد بیشتر دانه ها می شود، برخی از دانه ها مانند نخود، عدس و لوبیا زودتر جوانه می زنند و گروهی دیگر به مدت زمان بیشتری نیاز دارند.

وی تصریح کرد: در صورتی که جوانه ها یک تا 2 برابر خود دانه رشد کرده باشند، می توان آن ها را مصرف کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: جوانه های یونجه، شنبلیله، تربچه و کنجد باید به مدت 8 ساعت خیسانده شوند که یونجه پس از پنج تا شش روز، شنبلیله بعد از سه تا چهار روز، تربچه پس از چهار تا پنج روز و کنجد بعد از یک تا 2 روز جوانه می زنند.

عظمایی یادآور شد: جوانه های نخود، عدس، ماش، سویا، آفتابگردان، گندم و ارزن باید به مدت 10 تا هیجده ساعت خیسانده شوند که نخود پس از سه تا چهار روز، عدس، ماش و سویا پس از سه تا پنج روز، آفتابگردان بعد از یک تا 2 روز، گندم پس از 2 تا سه روز و ارزن بعد از سه تا چهار روز جوانه می زنند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه برای نوروز سبزه عید درست کنیم؟+ دستورالعمل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..