تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کُردهای سوریه با مقر داعش در سوریه چقدر فاصله دارند؟+ نقشه

به گزارش «شیعه نیوز»، نیروهای دموکراتیک کُرد پس از تصرف شهر منبج و ممانعت از ادامه عملیات در شمال شرق استان حلب با چراغ سبز دولت آمریکا از سه ماه قبل عملیاتی را با عنوان «خشم فرات» برای پاکسازی شهر الرقه پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

عملیات نیروهای دموکراتیک کُرد در گام نخست به پاکسازی حومه شهر الرقه معطوف شد و در 4 محور ادامه یافت.

نیروهای کرد در محور شمال شرق خود را به 5 کیلومتری شهر رقه رسانده‌ و در محور شرق نیز به 40 کیلومتری شهر رسیده‌اند.

حومه غربی شهر رقه نیز محور دیگر عملیات نیروهای کُرد است؛ فاصله با گروه تروریستی داعش در این محور 25 کیلومتر است. (عملیات در این محور در هفته‌های گذشته متوقف شده است).

نیروهای کرد از محور شمالی نیز درصدد نزدیک شدن به شهر رقه هستند؛ در حال حاضر فاصله آنان با شهر رقه از این محور 8 کیلومتر است.

 کُردهای سوریه با مقر داعش در سوریه چقدر فاصله دارند؟+ نقشه

 آخرین تحولات میدانی از عملیات نیروهای کُرد در حومه شهر رقه:

نیروهای دموکراتیک کرد در یک هفته گذشته توانستند در مرحله سوم عملیات،39روستا را در محور شمالی و شمال شرقی پاکسازی کنند. در این عملیات نزدیک به 87 تروریست داعش  کشته یا زخمی شدند.

نیروهای کرد همچنین روستاهای بلش، عزمان و فنان عربی را در محور شمالی از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کردند.

همزمان تروریست های داعش از بیم نزدیک شدن نیروهای دموکراتیک کرد، تمامی ورودی های فرعی و اصلی شهر الرقه را قطع و تحت مراقبت شدید قرار داده اند.

در محور روستای مکمن هم نیروهای کرد دموکراتیک روستاهای «قویتار و بیرعدمان (جنوب مکمن)» را در نزدیکی ارتفاع شعر در 40 کیلومتری شرق شهر الرقه پاکسازی کردند.

نیروهای کرد در این محور همچنین  روستاهای قندیل شرکی، مهباش، ابوجندلو و حدود 18 مزرعه را پاکسازی کردند.

در محور شمال شرقی شهر الرقه هم یک عنصر انتحاری گروه تروریستی داعش به دست نیروهای کرد اسیر شد.

این عنصر انتحاری داعش درصدد بود خود را در میان نیروهای کرد منفجر کند.

نیروها همچنین توانستند در محور شمالی روستای حمیدی را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کُردهای سوریه با مقر داعش در سوریه چقدر فاصله دارند؟+ نقشه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..