تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از ١ میلیون نفر در ایران، بیمارى نادر دارند/استفاده رایگان ٥٠ هزار نفر از خدمات مرکز بیمارى‌هاى نادر

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی داوودیان مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر در نشست خبری هشتمین همایش بین المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که صبح امروز در هتل استقلال تهران برگزار شد، با اشاره به تاریخ به ثبت رسیدن این بنیاد در ۱۲ سال پیش اظهار داشت: این بنیاد حاصل اندیشه‌ای در ۱۲ سال گذشته است و در ان زمان این جرقه در سرم افتاد.
 
وی بیان کرد: این بنیاد در هشتم سال ۸۸ به ثبت رسید ودر حدود ۲۰ ماه کار ثبتش طول کشید.


داوودیان ادامه داد: من کتاب رمان تولد پروانه‌ای را در سال ۸۶ منتشرکردم، آن زمان چنین بنیادی وجود نداشت و امروزه کودکان پروانه‌ای شکل گرفته و در ۹۴ کشور فعالیت می‌کنند.


وی تاکید کرد: بنیاد بیماری‌های نادر در ۱۱ کشور فارسی زبان اروپا اسیا به عنوان فدراسیون مطرح است و امروزه در اکو اتحادیه بیماری‌های نادر اروپا این بنیاد عضویت دارد و کرسی در سازمان ملل به نام کشورمان تشکیل شده است.

داوودیان عنوان کرد: کمیته بیماری‌های نادر جهان در سالن شماره ۸ سازمان ملل تشکیل و گروه‌های علمی به ارایه مقاله می‌پردازند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار نادر در دنیا و ۵۰ هزار نفر در کشور هستند و بیماران نادر کشورمان خدمات رایگان تشخیص و درمانی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر تصریح کرد: این بنیاد برای ارائه خدمات به بیماران با بیماری‌های نادر تاکنون یک ریال از دولت و مردم چه در ایران و چه در خارج پولى دریافت نکرده است.


داوودیان متذکر شد: بیماری‌های نادر ژنتیکی بوده و به هیچ وجه مسری نیست و ما در این بنیاد نقش هدایتگر داشته‌ایم و همه آن چه که من در این بنیاد به دست آوردم به لطف و کرم امام رضا (ع) است.

بنیاد بیماری‌های نادر صدقه منش نیست

در ادامه این مراسم زهرا رياضى، دبير هشتمين همايش بين المللى بيمارى‌هاى نادر گفت: مركز پزشكى پارسيان زيرساختى را فراهم كرده كه به صورت رايگان به بيماران نادر خدمات رسانى شود.

وی ادامه داد: بنياد بيمارى‌هاى نادر، انجمن‌هاى مختلف بيماران نادر را حمايت كرده و انجمن‌هاى جديدى را شكل داده است و در همین راستا تشكيل سازمان حاميان بيماران نادر از اقدامات اين بنياد است.

ریاضی تصریح کرد: تفاوت بنياد با سایر مراکز در اين است كه رفتار صدقه منش ندارد و زيرساختى براى حل مشكلات تدارك ديده تا بيمار و بيمارى را بشناسد و در پيشگيرى و درمان و كاهش شيوع بيمارى كمك كند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از ١ میلیون نفر در ایران، بیمارى نادر دارند/استفاده رایگان ٥٠ هزار نفر از خدمات مرکز بیمارى‌هاى نادر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..