تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این جوانه ها تا نوروز صورتتان را زیبا و بدنتان را سالم کنید+دستورالعمل

با مصرف این جوانه‌ها در نوروز 96 پوستی همچون قرص ماه داشته باشیدحیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با خواص انواع جوانه‌ها اظهار داشت: جوانه‌های غلات و حبوبات دارای مواد مغذی و ضروری بدن، املاح و ویتامین‌ها هستند که بر روی سلامتی کل بدن و به خصوص دستگاه گوارش، زیبایی پوست و در پیشگیری از پیری و چین و چروک پوست نقش موثری دارند. همچنین مانع از رشد سلول‌های سرطانی و افزایش فعالیت غدد جنسی می‌شوند.

وی افزود: جوانسازی پوست نیاز به ویتامین‌های B، A، C، E.، کلاژن، الاستین و املاح معدنی دارد که جوانه‌ها منع غنی از این ترکیبات محسوب می‌شوند.

- جوانه گندم

این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: جوانه گندم سرشار از انواع ویتامین‌های گروه A، B. (b۱، b۶، b۱۲)، E، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، ید و سلنیوم است که تاثیر بسزایی بر سلامت جسم و زیبایی پوست دارد.

طریقه مصرف
عظمایی افزود: افراد می‌توانند صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری از آن را خوب بجوند یا اینکه آن را به همراه سالاد، مقداری روغن زیتون و لیمو ترش تازه مصرف کنند. همچنین استفاده از جوانه گندم به صورت خشک و پودر شده بر روی شیرینی نیز مناسب است.

جوانسازی پوست

وی تاکید کرد: افراد باید به منظور جوانسازی پوست حدود یک قاشق مربا خوری تا غذا خوری از جوانه گندم خشک شده را با نصف استکان شیر کم چرب مخلوط کنند و خمیر به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست ماسک کنند سپس صورت را با آب ولرم بشویند. همچنین اشخاص می‌توانند پوست صورتشان را با این خمیر و کمی عسل ماساژ دهند.

در روشی دیگر برای تهیه ماسک جوانه گندم برای لطافت و نرمی پوست افراد باید یک قاشق غذا خوری از جوانه گندم آسیاب شده را با یک عدد زرده تخم مرغ خوب مخلوط کنند و به مدت ۳۰ دقیقه آن را بر روی صورت قرار دهند سپس پوست صورت را با آب ولرم بشویند. 

 
چاقی صورت

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر جوانه گندم در چاقی صورت تصریح کرد: افراد باید به منظور چاقی صورت حدود یک قاشق غذاخوری از جوانه گندم و جو را به همراه یک لیوان شیر و مقداری عسل میل کنند.

همچنین از دیگر روش‌های موثر برای چاقی صورت ماساژ موضعی آن با روغن خراطین یا رازیانه، دارچین و کنجد است.

چاقی و لاغری بدن

عظمایی یادآور شد: افراد باید برای لاغری پودر جوانه گندم را به همراه ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از غذا و به منظور چاقی ترکیب ذکر شده را پس از غذا میل کنند.

 

- جوانه سویا

وی اظهار داشت: جوانه سویا از نظر ارزش غذایی با گوشت برابری می‌کند و ویتامین C بالایی دارد. مصرف این جوانه سبب افزایش اسید اوریک خون نمی‌شود و مصرف آن به خصوص برای افراد گیاهخوار مفید است.

- جوانه ماش

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های گیاهی جوانه ماش محسوب می‌شود. مصرف این جوانه برای مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم فراوان بنابراین استفاده از آن برای افرادی که دچار فشار خون بالایی هستند، ضروری است. جوانه ماش حاوی اسید فولیک، آنتی اکسیدان، منگنز، سلنیوم و ویتامین C بالایی است.

عظمایی توصیه کرد: مبتلایان به کم خونی و دیابت حتما در برنامه غذایی روزانه خود از جوانه ماش استفاده کنند. این جوانه سرشار از انواع مواد مغذی و پر انرژی است. همچنین مصرف آن سبب کاهش چربی مضر خون (LDL) می‌شود. 

- زیبایی پوست

وی یادآور شد: جوانه ماش حاوی فیتواستروژن است که بر روی گیرنده‌های استروژنی پوست عمل می‌کند. در نتیجه اسید هیالورونیک، کلاژن و الاستین موجود در ساختار پوست را افزایش می‌دهد و مانع از خشکی و پیری پوست می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این جوانه ها تا نوروز صورتتان را زیبا و بدنتان را سالم کنید+دستورالعمل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..