تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعطیلی بیش از ۵۰ درصد هتل آپارتمان‌ها در مشهد/ مالیاتی که مسافر را می‌پراند و هتل دار را ورشکست می‌کند

ساعت: 10:49 منتشر شده در مورخ: 1395/12/07 شناسه خبر: 1048039

هتل آپارتمان داران زیر بار فضای نابرابر کسب و کار؛

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیران مشهد گفت: ضریب مالیاتی این صنف 10 درصد است، اگر 9 درصد مالیات را از مسافر بگیرند، مشتری خود را از دست می‌دهند از همین رو مجبور می‌شوند این میزان را از فروش و درآمد خود بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، روز پنج شنبه بود که طی فراخوانی جمعی از هتل آپارتمان داران در مقابل اتاق بازرگانی مشهد تجمع کردند.

این تجمع همزمان با برگزاری نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، استاندار و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در اتاق بازرگانی مشهد بود.

خواسته هتل آپارتمان داران تجدید نظر در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده بود چون با افزایش این نرخ و کاهش درآمد‌ها، خطر ورشکستگی بیش از پیش هتل آپارتمان‌های مشهد را تهدید می‌کند.

از همین رو گفت‌و‌گویی با مهدی آجیلیان، نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیران مشهد در مورد چرایی تجمع و وضعیت هتل آپارتمان‌های مشهد داشتیم که مشروح آن به شرح ذیل است:

متاسفانه سازمان امور مالیاتی برابر با ماده ۱۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، از پاییز ۸۹ صنف هتل آپارتمان داران را فراخوان کرده ولی به این نیندیشیده که فضای کسب و کار این صنف که ۸۰ درصد از آن‌ها در مشهد فعالیت دارند به چه نحو است.

مالیات از جیب هتل آپارتمان‌ها 

هتل آپارتمان‌ها در کنار واحد‌های اقامتی غیر مجاز فعالیت دارند که تحت عنوان زائر سرا، میهمان سرا، خانه مسافر، مسافر خانه و زوار خانه مشغول به کار هستند؛ سازمان امور مالیاتی نیامده رقبای این صنف را بررسی کند که اگر مشمول مالیات شوند و بخواهند ۹ درصد مالیات را از مسافر بگیرند، مشتری خود را از دست می‌دهند از همین رو مجبور می‌شود این میزان را از فروش و درآمد خود بدهند.

ضریب مالیاتی این صنف ۱۰ درصد است یعنی ۱۰ درصد از درآمدشان مشمول مالیات است، اگر ۹ درصد مالیات را از مسافر بگیرند، مشتری خود را از دست می‌دهند از همین رو مجبور می‌شوند این میزان را از فروش و درآمد خود بدهند؛ سازمان امور مالیاتی در تشخیص درآمد واحد‌ها، دو تا سه برابر درآمد واقعی تشخیص داده است.

ورشکستگی قطعی!

هتل آپارتمان داران مشهد ۳۰ تا ۴۰ درصد از فروش را به عنوان مالیات به دارایی پرداخت می‌کنند، این اقدام ورشکستگی قطعی برای صنفی که قانون مند و در فضای نابرابر کار می‌کند را رقم می‌زند که دولت باید تدبیری در این باب کند و مشکلات را حل و فصل نماید.

بالغ بر ۵۰ درصد از هتل آپارتمان‌های مشهد به حالت نیمه فعال و تعطیل درآمده‌اند و ما به دارایی اعلام کردیم، این اقدام ضربه سنگینی به صنعت گردشگری مشهد وارد می‌کند.

دولت باید فضای رقابتی میان واحد‌های اقامتی مشهد را برابرو عادلانه نگاه دارد، در این صورت است که می‌تواند طلب مالیات بر ارزش افزوده بکند، دولت نگاه ویژه باید داشته باشد چون مشهد زائر از همه جای کشور دارد و پرداخت ۹ درصد مالیات برای آن‌ها واقعا سخت و مشکل است؛ دولت باید اقدام عاجل انجام دهد، در حال حاضر زائر سرا و پروانه رایگان برای ساخت زائر سرای ارزان قیمت اعطا می‌شود، این اقدام باید صورت پذیرد ولی باید حمایت جدی نسبت به هتل آپارتمان‌ها نیز انجام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعطیلی بیش از ۵۰ درصد هتل آپارتمان‌ها در مشهد/ مالیاتی که مسافر را می‌پراند و هتل دار را ورشکست می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..