تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی دولت و مخالفان سوریه برای مذاکرات مستقیم در ژنو

سازمان ملل اعلام کرد نمایندگان دولت و گروه‌های معارض سوریه برای نخستین بار آمادۀ برگزاری گفتگوهای رو در رو در مذاکرات ژنو هستند.

مایکل کانتت، یکی از مسئولان دفتر استفان دِ میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، این مطالب را در دومین روز از دور جدید مذاکرات در شهر ژنو در سوئیس بیان کرد.

کانتت افزود دِ میستورا از اینکه «دو جناح در مدت زمانی کوتاه آمادگی خود را برای نشستن در یک اتاق نشان داده‌اند، خرسند است.»

وی خاطر نشان کرد نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه معتقد است این مذاکرات دشوار و طولانی خواهد بود و «نباید انتظار پیشرفت... زودهنگام» در این گفتگوها را داشت.

دور قبلی مذاکرات دو جناح در ژنو به طور غیرمستقیم و از طریق استفان دِ میستورا برگزار شد.

کانتت ادامه داد دِ میستورا با هیئت دولت دمشق به ریاست بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل و و هیئت گروه مخالفان موسوم به «کمیته عالی مذاکرات» به ریاست ناصر الحریری، «دیدارهای بسیار منظمی» داشته است.

به گفته وی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین «طرح‌های کاملی درباره نحوه ادامه یافتن مذاکرات با هدف تسهیل بحث‌های اساسی با رویکردی به سوی مذاکرات واقعی» ارائه کرده است.

استفان دِ میستورا پنج‌شنبه اعلام کرده بود روز جمعه با دو جناح حاضر در گفتگوهای سوریه دیدار می‌کند.

در همین حال، الحریری بعد از دیدار با دِ میستورا تأکید کرد گفتگوها با وی مثبت بود.

وی با بیان اینکه نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دربارۀ گذار سیاسی در این کشور «مشتاق‌تر از گذشته» بود، ادامه داد: «ما پیشنهادها و ایده‌های مثبتی از دِ میستورا شنیدیم.»

الحریری ادامه داد «تاکنون تدابیر خاصی اتخاذ نشده» و فقط در خصوص رویه گفتگوهای جاری بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته است.

سوریه از حدود شش سال پیش عرصه درگیری‌های مرگبار است. استفان دِ میستورا پیشتر گفته بود از زمان شروع درگیری‌های سوریه تا اوت سال گذشته بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی دولت و مخالفان سوریه برای مذاکرات مستقیم در ژنو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..