تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بارداری هفته به هفته، هفته هفدهم

در این‌جا به تحولاتی می پردازیم که طی هفته هفدهم بارداری برای تان رخ می دهد.

گروه ترجمه نی نی بان: در این‌جا به تحولاتی می پردازیم که طی هفته هفدهم بارداری برای تان رخ می دهد.


رشد فرزند:
اندازه فرزند شما این هفته در حد کف دست تان است، حدود 6 اینچ (15.2 سانتی متر) قد و حدود چهار اونس (بیش از 113 گرم) وزن، یعنی وزن تقریبی یک قالب صابون. وزن فرزندتان اینک از وزن جفت بیشتر شده است. جنین حالا با لایه ای از موهای نرم کرک مانند موسوم به لانوگو پوشانده شده که کل بدن را شبیه اثر انگشت در بر می گیرد. پوست جنین هنوز نازک است. چربی قهوه ای، نوع خاصی از چربی که نقش مهمی در ایجاد حرارت در بدن جنین دارد، شروع به شکل گیری می کند. طی هفته های پیش رو، چشم های فرزندتان زیر پلک هایش که بسته است به صورت دورانی شروع به حرکت می کند.

 بارداری هفته به هفته، هفته هفدهم
رشد شکم:
با بزرگ تر شدن پستان ها، در این ناحیه حساسیت و سفتی و گاهی درد را احساس می کنید. جفت اینک به طور کامل تبدیل به شبکه ای از بافت و خون شده است که مواد مغذی را به جنین می رساند و مواد زاید آن را خارج می کند.
شما حالا دیگر به وضوح باردار به نظر می رسید، البته هنوز نه در حدی که پوشیدن جوراب برای تان دشوار باشد. همچنین ممکن است از حالا آن حالت برافروختگی بارداری را بیابید، حالتی در ظاهر که نتیجه جریان بیشتر خون در زیر پوست تان است. و به زودی شاهد تحرک زیاد فرزندتان خواهید بود.

نکات و بایدها و نبایدها:
راهنمای خوابیدن در دوره بارداری
شاید این تصور را داشته باشید که کم خوابی تا زمان تولد فرزندتان موضوع چندان مهمی نیست. اگر این طور است، سخت در اشتباهید. بسته به شرایط خاص خودتان در این دوره، هر چیزی، از حالت تهوع صبحگاهی گرفته تا خواب های آشفته و ترسناک و تا احساس ناآرامی در پا، همه تاثیر منفی خود را بر خواب شبانه می گذارند. در مطلبی دیگر، به شرح الگوی خواب و بایدها و نبایدهای استراحت در هر کدام از سه ماه اول، دوم و سوم بارداری خواهیم پرداخت.

مواردی که باید در این هفته به آنها بیندیشید
احتمال دارد هنگام خوابیدن رویاهایی واضح و عجیب ببینید که عمدتا نتیجه اضطراب شما نسبت به تولد فرزندتان و بزرگ کردن اوست. آیا چنین خواب هایی را تجربه کرده اید؟ در مطلب جداگانه ای به بررسی مفهوم این رویاها می پردازیم و توضیح آن که نیازی نیست درباره آنها نگران باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بارداری هفته به هفته، هفته هفدهم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..