تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جراحی نوزادی که مغزش روی صورتش رشد کرده بود!+تصاویر

فضای مجازی و دسترسی به اینترنت خبرهای عجیب و غریبی که در گوشه کنار دنیا رخ می دهد را به کاربرانی که هزاران کیلومتر درو از آنجا هستند می رساند ، یکی ا این عجایب تولد نوزادان عجیب الخلقه است که متاسفانه در سالهای اخیر کم شاهد ان نبوده ایم.

در این گزارش از نوزادی خواهیم گفت که به دلیل اختلال در رشد مغزش بیرون از جمجمه و روی صورتش رشد کرده بود.

زمانی که زوج جوان استرالیایی در ماههای اول بارداری برای معاینه و سونوگرافی به پزشک مراجعه کردند همه چیز خوب و مرتب بود اما در دوره غربالگری دوم نتایج آنها را نگران کرد.

مغز نوزاد

در کمال نگرانی پزشک به انها گفت که نوزادشان دچار اختلال نادری به نام آنسفالوسل است که منجر به رشد مغز جنین خارج از جمجمه و بین دو چشمانش شده است.

بیرون زدگی مغز نوزاد


آنسفالوسل یا بیرون زدگی مغز نوزاد چیست و چرا رخ می دهد؟

انسفالوسل (encephalocele) نوعی بیماری مادرزادی است که به سبب تشکیل ناقص سلول های عصبی جنین بروز می کند. در این بیماری بخش هایی از مغز به صورت برآمدگی، از طریق روزنه های جمجمه بیرون می زند و پوست و یا غشای نازکی روی آن را می پوشاند.

 علت این بیماری هنوز معلوم نیست، اما علت آن را معمولا ترکیبی از عوامل زیر می دانند:

تغذیه مادر شامل:نقایص عصبی نوزاد، ارتباط زیادی با کمبود اسیدفولیک در بدن مادر در دوران بارداری دارد.

پزشکان نقش وراثت و ژن را بی تاثیر در بروز این بیماری نمی دانند. فرزندان خانواده هایی که سابقه مشکلات لوله عصبی (مثل اسپینا بیفیدا) دارند، بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

عفونت نوزاد در دوران جنینی
نگرانی والدین نوزاد استرالیایی با مشکل بیرون زدگی مغز

"سیفو " و "مویو" پدر و مادر این نوزاد با گریه و ناراحتی از پزشک در مورد راهی برای نجات جان جنین 21 هفته ای خود پرسیدند که پزشک به آنها امیدواری داد و خواست تا تولد نوزاد صبر کنند.

 چند هفته گذشت و "جایدین" نوزاد روج استرالیایی متولد شد ، وضعیت وحشتناک بود و پدر و مادر جوان نوزاد حتی تحمل دیدن او را نداشتند.

مغز نوزاد داخل یک توپک بزرگ بیرون از جمجمه و درست میان دو چشمش رشد کرده بود اما نوزاد در سلامت کامل بود و هیچ مشکل دیگری نداشت.

بیرون زدگی مغز نوزاد


یک هفته بعد نوزاد برای جراحی آماده شد ، تیمی از 10 جراح متخصص برای بازگردادن مغز نوزاد به داخل جمجمه اش 6 ساعت تلاش کردند. بعد از گذشت چند روز از جراحی سخت و پیچیده نوزاد پزشک از بهبودی سریع او خبر داد .

مغز نوزاد


 6 سال بعد از جراحی وضعیت "جایدین" خوب است و می تواند فعالیت های خود را مثل هر کودک دیگر به خوبی انجام دهد.مغز نوزاد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جراحی نوزادی که مغزش روی صورتش رشد کرده بود!+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..