تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ هنوز به روند اجرایی مسئولیتش مسلط نشده/ بودجه‌نویسی در کشور، کاذب و متورم است

ترامپ هنوز به روند اجرایی مسئولیتش مسلط نشده/ بودجه‌نویسی در کشور، کاذب و متورم است وزیر بهداشت تاکید کرد رئیس‌جمهور جدید آمریکا هنوز به روند اجرایی مسئولیت خود مسلط نشده است.

آفتاب‌‌نیوز :

 سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه سفر به سمنان در نشست خبری اظهار کرد: وزارت بهداشت برای خرید آخرین سامانه‌های پزشکی نیازمند کشور خاصی نیست اما برای افزایش خدمات رفاهی مردم، دولت تدبیر و امید زمینه اقدامات را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور جدید امریکا هنوز به روند اجرایی مسئولیت خود مسلط نشده و برنامه‌های خصمانه احتمالی امریکا تاثیری بر روند اقتدار ایران اسلامی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا،وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بودجه‌نویسی در کشور، کاذب و متورم است، تاکید کرد: بودجه باید متناسب با درآمد دولت باشد و دولت و مجلس نیز بودجه را باید براساس درآمد واقعی تبیین و مصوب کنند.

هاشمی با اشاره به کمبود پرستار و پیراپزشک در کشور گفت: در حال حاضر با ۱۰۰ هزار نفر کمبود پرستار و پیراپزشک در کشور مواجه‌ایم و ۱۱۰ هزار نفر پرستار قراردادی در کشور فعالیت دارند که باید تعیین تکلیف شوند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از عوامل موثر در بروز خطاهای پزشکی است. این امر زمینه کاهش رضایت‌مندی مردم از خدمات درمانی را فراهم می‌کند و باید دولت و مجلس با ارایه برنامه‌های مناسب برای استخدام پرستاران جدید در کشور اقدام کنند.

وی با اشاره به بازنشسته شدن ۳۰ هزار نفر پرستار در سه سال گذشته در کشور گفت: عنوان شغلی جایگزین برای جذب نیروی انسانی در دولت در نظر گرفته شده است.

هاشمی ادامه داد: یک از چالش‌های پیش روی پرستاران قراردادی و شرکتی، تساوی نداشتن دریافتی‌های آنان با نیروهای رسمی است که در سه سال گذشته با وجود افزایش نیافتن درآمد وزرات بهداشت، اما کارانه پرستاران قرارداری ۲.۵ برابر شده است.

وی بیان داشت: نظام پرداختی برای همه کارکنان دولت باید یکسان باشد و کارکنان وزرات بهداشت با وجود ارایه خدمات ارزنده به مردم، از نظر دریافت مزایا و دستمزد در مقایسه با وزراتخانه‌های دیگر در رده سیزدهم قرار دارد که باید دولت برای رفع این مشکلات گام های مناسبی بردارد.

هاشمی درباره طرح تحول سلامت گفت: برای اجرای طرح تحول سلامت از چند سال گذشته گام‌هایی در کشور برداشته شد و باید با استحکام آن برنامه‌های اجرا شود و برای ارایه خدمات جدید به مردم در این طرح برنامه‌ریزی کرد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در طرح تحول نظام سلامت برنامه‌های قابل توجهی برای مهار و درمان بیماری‌های صعب العلاج، ناباروری، حمایت از بیماران اعصاب و روان، بیماری‌های دهان و دندان و بهداشت همگانی برنامه‌ریزی شده که گام به گام این برنامه‌ها عملیاتی می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: احداث پایگاه بهداشت و کلینیک‌های ویژه، افزایش تخت‌های بیمارستانی و گسترش دولت الکترونیک از مجموعه اقداماتی است که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور باید ساماندهی شود و بدون توجه به زیر ساخت‌ها، طرح تحول نظام سلامت در کشور عقیم می‌ماند.

وی با اشاره به اهمیت شبکه‌های مجازی در افزایش آگاهی مردم، تصریح کرد: سامانه‌های علمی در اصول، معایب و مزایایی دارد و باید براساس منویات نظام جمهوری اسلامی برای کاربرد مثبت آن ترویج شود و دستگاه قضایی از اقدامات مخربی که در فضا مجازی علیه افراد، جناح‌ها و جریان خاصی ایجاد می‌شود، برخورد کند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: جایگاه جامعه پزشکی باید هر زمانی حفظ شود و تصور افزایش خدمات اجتماعی بدون حضور پزشکان مجرب و پرستاران دلسوز در کشور بی‌معنا است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ هنوز به روند اجرایی مسئولیتش مسلط نشده/ بودجه‌نویسی در کشور، کاذب و متورم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..