تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای استراتژی های موثر در For Honor

خیلی ساده بگوییم، فور آنر گیم پلی بسیار خوب، ولی سخت و چالش برانگیزی دارد. مکانیزم های این بازی با این که در ظاهر ساده و بی آلایش به نظر می رسند، اما پیاده کردن شان در جریان مبارزه، بسیار سخت است و دقت و تجربه بالایی را می طلبد.

گیم پلی ففور آنر تقریبا با تمامی بازی هایی که تاکنون دیده اید متفاوت است. به دلیل دلیل خاص و سخت بودن گیم پلی این بازی، نیاز دارید که چند ساعت اول را فقط به یادگیری مکانیزم های کلی بازی اختصاص دهید. با این اوصاف هم برای توضیح مختصر مکانیزم های اصلی فور آنر، این مقاله را آماده کرده ایم.

اما واقعا چرا یادگیری مکانیزم های فور آنر، تا این حد حائز اهمیت است؟ به خاطر این که دست یافتن به پیروزی بدون تسلط بر آن ها واقعا ممکن نیست. اگر با گیم پلی فور آنر آشنا نباشید، صرفا باید یک سری دکمه را به صورت کاملا تصادفی فشار دهید. این گونه بازی کردن بدون فکر و منطق، نه تنها منجر به شکست تان خواهد شد، بلکه هیچ جذابیتی هم ندارد.

هر کدام از مکانیزم های فور آنر را احتمالا قبلا در بازی های بسیاری دیده اید. مثلا در اغلب بازی های فایتینگ، ضربات به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند. مکانیزم های مانند جاخالی دادن هم که از اصلی ترین روش ها برای بقا در سری دارک سولز است. اما ترکیب تک تک این مکانیزم ها باعث شکل گیری گیم پلی بسیار منحصر به فردی شده که نظریش را در هیچ بازی دیگری ندیده ایم.

پس بگذارید برویم سراغ اصل مطلب و به گیم پلی فور آنر بپردازیم.

Guard Mode

وقتی با سربازان عادی مبارزه می کنید، صرفا باید پشت سر هم دکمه های حمله را بفشارید تا شخصیت تان سربازان تیم حریف را یکی یکی از پیش روی بردارد. هنگام مبارزه با این سربازان، نیاز چندانی به صبر و حوصله نیست، اتفاقا باید هر چه سریع تر از شرشان خلاص شوید. اما وقتی یکی از هیرو های دشمن از راه می رسد، آن روی جذاب گیم پلی فور آنر خود را نشان می دهد.

ابتدایی تریم مکانیزم گیم پلی فور آنر، Guard Mode نام دارد. مبارزه ها در این بازی بیشتر به شکل دوئل هستند، پس برای مبارزه تن به تن با حریف هم باید کاملا روی وی متمرکز شوید. با فشردن کلید مربوط به Guard Mode، دوربین بازی بر حریف قفل می شود و به شما اجازه می دهد که کاملا حرکات او را تحت نظر بگیرید.

دقت کنید که در Guard Mode، دوربین بازی کاملا روی حریف قفل می شود و کنترل آن دیگر به دست شما نیست. در واقع لزومی هم ندارد که در هنگام مبارزه تن به تن دوربین را به صورت دستی کنترل کنید. حتی هنگام مبارزه با بیش از یک هیرو هم باز نیاز به کنترل دستی دوربین نیست.

در Guard Mode، آنالوگ سمت راست و یا موس، دیگر نه برای کنترل دوربین، بلکه برای تغییر دادن حالت Stance تان به کار می رود. پس اگر اشتباها بخواهید در Guard Mode دوربین تان را تغییر دهید، stance تان عوض می شود و تغییر بی موقع در Stance هم عواقب خوبی نخواهد داشت. Stance مکانیزم بسیار مهم دیگری است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

Stance

سیستم Stance، در واقع حالت و جهتی را مشخص می کند که هیرو تان سلاح و یا سپرش را نگه داشته. به طور کلی سه نوع Stance بالا، راست و چپ وجود دارد که باید با جهت دادن به موس یا آنالوگ سمت چپ، یکی از آن ها را برگزینید.

دقت کنید که زوایای حول آنالوگ سمت راست و یا موس، به طور کاملا مساوی به این سه جهت اختصاص داده شده اند. مثلا یک ساعت را در نظر بگیرید، ساعت 12 مشخص کننده Stance بالا و ساعت 4 نشان دهنده Stance راست است و ساعت 8 هم به Stance چپ اختصاص داده شده.

اگر می بینید که با جهت دادن آنالوگ یا موس به سمت های راست و چپ، Stance تان به درستی تغییر نمی کند، به خاطر همین است. اگر می خواهید که Stance تان را به راست یا چپ تغییر دهید، بهتر است که آنالوگ و یا موس را کمی به سمت پایین هم بیاورید.

در Guard Mode، هم حالت Stance شما و هم حالت Stance حریف مشخص است.مثلا فرض کنید که حریف تان یکی از این جهت ها را انتخاب کرده و سپس از آن سمت ضربه می زند. اگر که Stance تان با جهت حمله او یکی باشد، حمله را بلاک خواهید کرد.

حالا فرض کنید که شما می خواهید حمله کنید. طبیعتا اگر ضربه تان با جهت Stance حریف یکی باشد، رقیب ضربه تان را بلاک می کند. باید سعی کنید به گونه ای حمله کنید که که حریف نتواند Stanceش را با جهت ضربه زنی شما یکی کند. اگر موفق به این کار شوید، ضربه تان به حریف برخورد کرده و از سلامتی او می کاهد.

Attacking

به طور کلی دو نوع حمله در فور آنر وجود دارد، حملات سنگین و حملات سبک. بسیاری از بازیکنان به اشتباه فکر می کنند که تفاوت بین این دو نوع حمله، فقط قدرت آسیب رسانی شان است. اما در واقع این 2 تفاوب بسیار مهم دیگری هم دارند که سرعت اجرای انیمیشن شان است.

ضربات سبک، سریع تر اجرا می شوند و زودتر به هدف اصابت می کنند، اما آسیب زیادی نمی رسانند. ضربات سنگین، کند تر هستند و بین صدور فرمان حمله تا برخورد کردن شان به حریف، وقفه طولانی ای وجود دارد، اما آسیب بیشتری وارد می کنند.

نکته مهم دیگری که باید بدانید، این است که اگر هیرو ای هنگام انجام عملی و اجرای انیمیشنی آسیب ببینید، از حرکت باز خواهد ایستاد و انیمیشنش کنسل می شود. حالا شرایطی را در نظر بگیرید که شما و حریف تان هم زمان به هم حمله می کنید. ضربه شما از نوع سبک و ضربه حریف سنگین است. چون ضربات سبک سریع تر هستند، ضربه شما زودتر به حریف برخورد کرده و انیمیشن ضربه سنگین وی را متوقف می کند.

همان طور هم که گفتیم، اگر می خواهید که ضربات تان به حریف برخورد کند، باید زیرکانه عمل کنید تا حریف نتواند Stance اش را به درستی تنظیم کند. در غیر این صورت حمله تان بلاک خواهد شد. راه کار های مختلفی برای حمله موفق وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

Blocking

اگر می خواهید ضربات حریف را بلاک کنید، باید Stance تان با جهت ضربه حریف یکی باشد. یعنی اگر که حریف می خواهد از سمت راست ضربه بزند، شما هم باید Stance تان را به راست تغییر دهید. برای بلاک کردن ضربات حریف، باید سرعت عمل بالایی داشته باشید تا بتوانید خیلی سریع Stance تان را تغییر دهید.

برای مسلط شدن به مکانیزم بلاک، باید تمرین کنید. در بخش How to Play، گزینه Duel Practice را برگزینید و درجه سختی هوش مصنوعی را روی سطح یک قرار دهید. به این شکل وارد بازی تمرینی با باتی می شوید که از جهات مختلف به سمت حمله می کند.

برای مدتی، فقط و فقط حملات حریف تان را بلاک کنید. اصلا حمله نکنید، صرفا سعی کنید که ضربات حریف را تا جایی که امکانش هست متوقف کنید. دقت کنید که این بات، چندان سخت نیست و بلاک کردن حملات بازیکنان حرفه ای، به مراتب سخت تر است. اما به بازیکنان تازه کار، توصیه می کنیم که در ابتدا ضربات همین بات را بلاک کنند تا مکانیزم بلاک را به شکل کلی یاد بگیرند.

بعد از این که حس کردید به بلاک کردن مسلط شده اید، پس از هر بلاک کردن ضربات متوالی حریف، شروع به حمله و مبارزه کردن با حریف کنید. سعی کنید Stance تان را به به گونه ای تغییر دهید که حریف نتواند ضربه تان را بلاک کند. هم از ضربات سبک بهره ببرید و هم از ضربات سنگین تا به خوبی تفاوت بین این دو را درک کنید. سعی کنید که در خلال مبارزه، ضربه های حریف را هم بلاک کنید تا آموخته ها تان تثبیت شود.

Parry

بعد از این که به بلاک کردن مسلط شدید، نوبت به Parry می رسد. یک Parry موفق، برای چند لحظه بسیار کوتاه، حریف را آسیب پذیر می کند. برای Parry کردن ضربات حریف، اولا باید سلاح و یا سپر تان را در جهت حمله او نگه دارید، ثانیا باید درست پیش از برخورد ضربه، دکمه حمله سنگین را بزنید.

برای این که بتوانید به درستی ضربات حریف را Parry کنید، باید به خوبی با مدت زمان انیمیشن هر حمله آشنا باشید. باید بدانید که دقیقا چه زمانی باید دکمه ضربه سنگین را بفشارید. اگر خیلی زود این دکمه را بزنید، هیرو تان انیمیشن ضربه سنگین را اجرا خواهد کرد و چون این انیمیشن طولانی است، ضربه حریف به شما برخورده کرده و آسیب می بینید. اگر خیلی دیر این دکمه را بفشارید، ضربه Parry نخواهد شد.

مسلط شدن به این مکانیزم، بر خلاف ظاهر ساده اش زیاد طول می کشد. همان ساز و کاری که در بخش قبل توضیح دادیم را برای تمرین Parry به کار ببرید. با یک بات لول 1 بازی کرده و ضربه های او را Parry کنید. هر گاه که احساس کردید قلق این مکانیزم دست تان آمده، درجه سختی و سطح بات را بالا تر ببرید.

همان طور که گفتیم اگر ضربه را به درستی Parry کنید حریف برا چند لحظه آسیب پذیر خواهد شد. اغلب این مدت زمان، آن قدری نیست که بتوانید ضربه سنگین وارد کنید، زیرا که ضربات سنگین بیش از حد کندند. بنابراین پس از هر بار Parry یک ضربه سبک هم بزنید.

Guard Break

Guard Break حرکتی است که دفاع حریف را کاملا متلاشی می کند، یعنی وی برای مدتی بسیار کوتاه، قادر نخواهد بود که در هیچ کدام از جهات از خود دفاع کند. اگر بتوانید این حرکت را به خوبی روی حریف پیاده کنید، می توانید در ادامه ضربه مهلکی را به او وارد کنید. اجرای درست Guard Break، یکی از نکات کلیدی در بردن دوئل ها است.

دقت کنید که Guard Break، انیمیشن ضربات حریف تان را کنسل نمی کند. فرض کنید که حریف در حال وارد کردن یک ضربه سنگین است. حتی اگر هم که Guard Break را به خوبی روی وی اجرا کنید، باز هم ضربه را دریافت خواهید کرد. پس بهتر است در بین ضربات خود و یا پس از پری کردن ضربه حریف از این مکانیزم بهره ببرید.

دقت کنید که حریف تان می تواند Guard Break را خنثی کند. به همین دلیل هیچ گاه برای شروع کمبو تان از Guard Break استفاده نکنید. زیرا که حریف هوشیار است و می تواند مانع شما شود. بهترین موقعیت برای پیاده کردن این فن، پس از پری کردن ضربه دشمن و یا در میان کمبو تان است.

برای خنثی کردن Guard Break حریف، شما باید کلید مربوط به Guard Break را بفشارید. اما لحظه فشردن این کلید بسیار مهم است. درست در لحظه ای که Guard Break حریف تان به شما برخورد کرد  باید شما هم کلید Guard Break را بزنید. خنثی کردن Guard Break تمرین و تجربه و همچنین سرعت عمل بسیاری می طلبد، توصیه می کنیم که حتما در بازی با بات ها این فن و نحوه خنثی کردنش را تمرین کنید.

دقت کنید که می توانید پس از یک Guard Break موفق، با فشردن مجدد کلید Guard Break، حریف را به عقب پرت کنید. این فن برای پرت کردن حریفان به پایین دره و یا برای ایجاد فاصله مطمئن مناسب است.

Dodge

جاخالی دادن از مکانیزم هایی است که باید از آن در خلال مبارزات زیاد بهره ببرید. جاخالی دادن در فور آنر، یعنی حرکت سریع به جهتی مشخص. برای جاخالی دادن، اولا باید با آنالوگ چپ، جهت جاخالی دادن را مشخص کنید و ثانیه باید کلید مشخصی را بفشارید.

این که به کدام جهت جاخالی دهد، بسته به حریف تان و جهت ضربه او دارد. مثلا اگر به سمت مخالف ضربه حرکت کنید، اگر سلاح حریف تان بلند باشد باز هم ممکن است مورد اصابت قرار بگیرید. اما اگر به سمت ضربه جاخالی دهید، این شانس را دارید که از زیر سلاح حریف رد شوید و کاملا از ضربه جاخالی می دهید.

برای تمرین این مکانیزم هم با بات ها بازی کنید. اما این بار سعی کنید که به جای بلاک و یا Parry کردن ضربات، از آن ها جاخالی دهید. پس از این که به جاخالی دادن مسلط شدید، در ادامه از یک جاخالی موفق فرصت برای ضد حمله خلق کنید. یعنی پس از جاخالی، بلافاصله به حریف حمله کنید و به او ضربه بزنید.

Feint

همان طور که گفتیم حملات سنگین بسیار کندند. گاهی لازم می شود که این حملات را کنسل کنید. برای مثال اگر حریف تان در صدد وارد کردن ضربه سبک است و شما می خواهید با حمله ای سنگین به او آسیب بزنید، شما ابتدا آسیب خواهید دید، پس باید حمله تان را متوقف کنید.

فرایند کنسل کردن ضربات سنگین Feint نام دارد. برای پیاده کردن این مکانیزم، باید درست در شروع اجرای انیمیشن حمله، کلید B کنسول اکس باکس وان و یا O کنسول پلی استیشن 4 را برای مدتی نگه دارید. پیاده کردن Feint اصلا و ابدا ساده نیست، پس باید با تمرین، تجربه کافی را کسب کنید.

اما پس از Feint، اگر که حریف در حال اجرای انیمیشن ضربه اش بود، این فرصت را خواهید داشت که ضربه او را بلاک یا Parry کنید. همچنین می توانید با Feint حریف را گول بزنید! مثلا می توانید در یک جهت ضربه سنگین بزنید، سپس آن را کنسل کرده و در جهت دیگری ضربه سبک وارد کنید!

پس از این که با مکانیزم های کلی آشنا شدید، روی هیرو خاصی تمرکز کنید. حرکات مخصوص او را یاد بگیرید و از آن ها در مبارزات بهره ببرید. لازمه پیروزی در فور آنر فقط و فقط تمرین است. پس تا می توانید بازی کنید تا بهتر و قوی تر شوید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای استراتژی های موثر در For Honor»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..