تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتاب سال سینمای ایران برندگانش را شناخت/ تجلیل از ناشر برتر

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم اکبر نبوی دبیر این جشن گفت: ششمین دوره جایزه کتاب سال سینما از تفاوت هایی نسبت به دوره های قبل برخوردار است. در این دوره ۴۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد و داوران پیشنهاد دادند که کتاب ها را موضوعی تر داوری کنند به همین دلیل جایزه ها افزایش پیدا کرده است. از همه دوستان دبیرخانه و داوران، میرکریمی و شاهسواری تشکر می کنم که در برگزاری جشن ما را همراهی کردند.

در ادامه بخش اهدای جوایز آغاز شد و محمد بزرگ نیا روی صحنه آمد و بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

بخش فنون عملی

جایزه مولف برای کتاب «مفاهیم و تکنیک های فیلمبرداری» به محمد رحیمی اهدا شد. همچنین جایزه بهترین ترجمه در این بخش به مصطفی خرقه پوش برای کتاب «مکالمات والتر مرچ» اهدا شد.

بخش فیلم و فیلمساز

در بخش تالیف هدهد زرین به مولف کتاب «زیر پوست قصه ها» نوشته سعید عقیقی اهدا شد.

در بخش ترجمه نیز هدهد زرین به سهراب مهدوی برای کتاب «سر کلاس با کیارستمی» اهدا شد. وی پس از دریافت جایزه اش بیان کرد: این کتاب یک سال پیش از فوت زنده یاد کیارستمی به دست من رسید.

بخش مباحث نظری

جایزه بخش تالیف به کتاب «فلسفه فیلم» تالیف احمدرضا معتمدی اهدا شد.

هدهد زرین ترجمه این بخش به کتاب «معماری تصویر» ترجمه علی ابهری اهدا شد. وی هنگام دریافت جایزه اش توضیح داد: من یک معمار هستم و خوشحالم سینماگران به تلاش من در زمینه ترجمه این اثر من توجه کردند.

در بخش کتاب های مرجع در بخش تالیف هدهد زرین به اصغر یوسفی نژاد برای «کتابشناسی سینما» اهدا شد. همچنین هدهد زرین بخش ترجمه به نوید پورمحمدرضا و نیما عیسی پور برای کتاب «شهرها و سینما» اهدا شد.

پس از اعلام برگزیدگان این دوره از کتاب سال سینمای ایران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در سخنانی گفت: توانایی ما بدون دانایی امکان پذیر نیست. خوشحالم که این مراسم با هدف احترام به افرادی که در حوزه تالیف کار می کنند برگزار شد.

وی در بخش دیگری بیان کرد: نه در جهان دیروز و نه در جهان امروز و فردا بدون نظریه نمی توان زندگی کرد اما فاصله ای باعث شده است که ما دچار توهم در نظریه پردازی شویم. متاسفم گاهی می بینم رادیکالیزم در نظر از سوی افرادی بزرگ مطرح می شود. کسانی که این رادیکالیزم را دارند افراد افسرده ای هستند و ما چاره ای نداریم که برای آنها آرزوی سلامتی کنیم.

شاهسواری در پایان گفت: رشد سینمای ایران در تمام جهات به حلقه توانایی و دانایی بستگی دارد.

در ادامه هدهد زرین جایزه ویژه هیات داوران به احمد ضابطی جهرمی برای کتاب «تکنیک های تدوین» اهدا شد.

جایزه ویژه سینمای ایران برای کتاب «رویای صادقه» نوشته بهزاد رحیمی اهدا شد.

در پایان این مراسم از محمود بهمن پور مدیر نشر نظر تجلیل شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتاب سال سینمای ایران برندگانش را شناخت/ تجلیل از ناشر برتر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..