تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم توجه به اقشار کم درآمد به جای اقدامات تبلیغاتی/ فتنه انگیزی برای انحراف اذهان از مسئله فلسطین/ مردم پول خود را از بانک ها بردارند

ساعت: 17:33 منتشر شده در مورخ: 1395/12/06 شناسه خبر: 1047602

ائمه جمعه آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند/

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز از جمله لزوم توجه به اقشار کم درآمد، مسئله فلسطین و دریافت سودبانکی مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

توجه به اقشار کم درآمد جایگزین اقدامات تبلیغاتی شود/ فتنه های امروز در راستای انحراف اذهان از مسئله فلسطین است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولین به جای پرداختن به برنامه ها و اقدامات تبلیغاتی توجه به اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه را مدنظر قرار دهند.

به گزارش اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال در اوصاف متقیان رسیدگی به فقرا و مساکین را از جمله ویژگی های بارز این افراد عنوان می کند.

وی افزود:لذا انسان های متقی کسانی هستند که در هر جایگاه و پست و مقامی که باشند انفاق و رسیدگی به فقرا را فراموش نمی کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: اگر در جامعه شاهد وجود برخی مشکلات اقتصادی هستیم دلیل آن نشات گرفته از عدم توجهات لازم به مسایل شرعی مانند پرداخت خمس و زکات و همچنین عدم رسیدگی به مشکلات نیازمندان در جامعه است.

حجت الاسلام قریشی یادآور شد: مسئولین دولتی سال گذشته وعده دادند که دولت اعتباری بالغ بر هزار میلیارد برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته است. اگر تنها صد میلیارد این مبلغ صرف فقرا و مستمندان شود رزق و روزی خداوند بر سر این ملت نازل می شود.

امام جمعه ارومیه گفت: البته کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه اقدامات خوبی انجام می دهد اما ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر کاری انجام می دهند در خفا باشد تا عزت و ابروی افراد حفظ شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه امروز ۶ اسفند مصادف با سالروز شهادت سردار رشید اسلام حمید باکری است، گفت:حمید و مهدی باکری از افتخارات آذربایجان هستند که انشالله با شهدای کربلا محشور شوند.

وی مقام و منزلت شهدا را در نزد خداوند متعال بسیار والا و باعظمت عنوان کرد و اظهار داشت: در حالات امیرالمومنین(ع) نیز آمده که بسیار در دعاهای خود طلب شهادت از خداوند متعال داشتند. این نشانگر جایگاه والای شهادت در راه اسلام است.

وی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا س را نیز به تمامی نمازگزاران تسلیت گفت و افزود: بنا به نقل شیخ طوسی و سایر علما پنجشنبه ۳ جمادی ثانی مصادف با سالروز شهادت این بانوی بزرگوار اسلام است.

وی بر زنده نگهداشتن این ایام تاکید کرد و اظهار داشت: لذا امیدواریم مسئولین فرهنگی استان مجالس و تجمع باشکوهی برای عرض ارادت و علاقه مومنان به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: عرض ادب و علاقه به محضر این بانوی بزرگوار باعث جلب توجهات پیامبر(ص) و خداوند متعال نسبت به بندگان می شود.

امام جمعه ارومیه به ششمین کنفرانس بین المللی در حمایت از انتفاضه فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز در این کنفرانس فرمودند مسئله فلسطین از موضوعات با اهمیت اسلام است و حمایت از این انتفاضه و آزادی فلسطین وظیفه تمام گروه ها و فرقه ها است.

حجت الاسلام قریشی فتنه های امروز در جهان اسلام تنها برای منحرف کردن توجهات مسلمانان از فلسطین عنوان کرد و گفت: این عیب و مایه سرافکندگی مسلمان است که عده ای یهودی در مقابل چشم مسلمانان بخواهند قبله اول آن ها را اشغال کنند.

وی در خصوص سخنان اخیر ترامپ که اعلام کرده در صدد تجهیز اتمی امریکا است، گفت: اینها با اینکه داعیه حقوق بشر دارند اما سعی دارند با بالابردن قدرت تسلیحاتی خود مسلمانان را از بین ببرند که ان شالله آن گونه که مشخص است مقدمات نابودیشان فراهم شده تا زیر چکمه های اسلام له شوند و مستضعفان جهان نجات یابند.

مسئولان بگویند که 23 میلیارد وعده داده شده در میاندوآب چه شد؟/ انقلابی واقعی رنگ عوض نمی کند/ مردم پول خود را از بانک ها بردارند، سودبانکی خیانت به مردم است

 امام جمعه میاندوآب گفت: می گفتند که امسال 23 میلیارد تومان به شهر ما اختصاص می یابد و اکنون ما سوال می کنیم که اگر این پول آمده در کجا خرج شده است و اگر نیامده به مردم گزارش دهند تا مردم بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه مسئولین باید در پایان سال به مردم گزارش دهند که چه کرده اند، اظهار کرد: مسئولین باید بگویند که چه کرده اند و اگر بودجه ها تخصیص نیافته آن را هم اعلام کنند تا مردم بدانند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مردم باید از مسئولان مطالبه گری و پرسش گری کنند، افزود: می گفتند که امسال 23 میلیارد تومان به شهر ما اختصاص می یابد و اکنون ما سوال می کنیم که اگر این پول آمده در کجا خرج شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود 200میلیون تومان از این پول را به حوزه های علمیه اختصاص دهند ولی به عنوان متولی حوزه های علمیه چیزی به دست من نیامد، گفت: اگر این پول هم نیامده، آن را به مردم گزارش کنند تا مردم بدانند و اگر آمده بگویند که در کجا هزینه کرده اند.

حسن زاده با بیان اینکه اخیرا برخی از افراد نیز می گویند که 5 و 5/5 میلیارد تومان هم به روستاهای بخش باروق اختصاص یافته است، تصریح کرد: فارغ از اینکه در گفته های این افراد بین 500 میلیون تومان هنوز اختلاف وجود دارد، این سوال را داریم که اگر این پول به شهرستان می آید پس چرا تنها به بخش باروق اختصاص می یابد و به دو بخش مرکزی و مرحمت آباد اختصاص نمی یابد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه درباره آن 23 میلیارد تومان هم بیایند از پشت تریبون و به مردم گزارش دهند، اظهار کرد: مردم در آینده ببینند که آیا از این پول در روستای آنها نیز هزینه شده یا نه و شش ماه دیگر مسئولان امر بیایند و در پشت همین تریبون به مردم گزارش دهند که این پول در کجا هزینه و خرج شد تا مردم بدانند چرا که حق مردم دانستن است و مردم نیز باید پرسشگر باشند.

وی با تاکید بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن، افزود: فرد انقلابی واقعی رنگ عوض نمی کند و در مسیر خود حرکت می کند و افراد انقلابی دنبال نتیجه نیستند بلکه دنبال تکلیف هستند و از اهداف خود دست برنمی دارند.

حسن زاده به اشاره به اینکه انقلاب ما، انقلا کوخ نشینان بود نه کاخ نشینان، گفت:  انقلابی واقعی یعنی پرهیز ازافراط و تفریط، یعنی راحت طلبی ممنوع، مقام طلبی ممنوع و یعنی اینکه ما دیپلمات نیستیم ما انقلابی هستیم.

امام جمعه میاندوآب با توصیه به جوانان، اظهار کرد: جوان انقلابی رفتار منطقی دارد و آشفته بازار نمی آفریند و به دنبال افراط و تفریط نیست.

وی با اشاره به توصیه علمای عظام و مراجع تقلید مبنی بر اینکه مردم پول های خود را از بانک ها بردارند، تصریح کرد: سود بانکی خیانت به مردم و ظلم به آنهاست و بنده نیز به تبعیت از مراجع تقلید اعلام می کنم که مردم پول خود را از بانک ها بردارند. 

حسن زاده با بیان اینکه اصلاحات واقعی یعنی اصلاح سیستم بانکی و جلوی تخلف را گرفتن، افزود: مراجع عظام به صراحت اعلام می کنند که سودبانکی رباست و بنده نیز به تبعیت از مراجع عظام اعلام می کنم که مردم پول خود را از بانک ها بردارند.

 امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه هفته گذشته گفتم که کارت های 300 هزار تومانی در برخی جاها توزیع کرده اند، گفت: این موضوع مربوط به میاندوآب نبود ولی برخی اهل میاندوآب آمدند و خود را لو دادند و گفتند که آقا این کارت ها 300 هزار تومان نبود بلکه 100 هزار تومان بود و برخی نیز گفتند که 300 هزار تومان به ما داده اند.

وی هم چنین با بیان اینکه مردم در آستانه سال جدید مراقب سودجویان باشند، اظهار کرد: برخی انسان ها به مردم ظلم کرده و قیمت اجناس خود را بالا می برند و مسئولان باید مراقبت کنند.

آموزش و پرورش مرکز علم و معنویت است

امام جمعه موقت پلدشت گفت: آموزش و پرورش مرکز علم، معنویت و یکی از نهاد های موثر است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت گفت: تقوا توشه آخرت بوده و شخصیت انسان به واسطه تقوا شکل می گیرد.

وی با تاکید بر شکر نعمت تصریح کرد: شکر نعمت روزی انسان را افزایش می دهد.

امام جمعه موقت پلدشت افزود: صبوری یکی از معیار های مهم برای مومنان است، صبوری در برابر مشکلات پاداش فراوان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی با اشاره به 8 اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی گفت: بنیانگذاران امور تربیتی شهیدان رجایی و باهنر هستند.

وی تصریح کرد: فرهنگ اسلامی با امور تربیتی گسترش می یابد.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به نقش موثر آموزش و پروش افزود: آموزش و پرورش مرکز علم، معنویت و یکی از نهاد های موثر است.

به گفته وی نقش معلم بسیار بزرگ و مهم است.

دشمن در تلاش است بین مسلمین اختلاف ایجاد کند

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو  بر مسئله تربیت کودکان تاکید کرده و گفت بر مسئله تربیت باید توجه زیادی شود و لذا مسئولین محترم دز اموزش و پرورش باید بر این مسئله توجه داشته و به معلمان محترم هم این امر را تاکید کنند .

وی در ادامه بر بحث ریز گرد های خوزستان اشاره کرده و گفت : مسئولین باید در مقابل مردم مسئولیت پذیر بوده و مردم باید اگاه باشند چرا که دشمن در تلاش است با استفاده از این وضعیت بین مسلمین اختلاف افکنی کند همانگونه که در طرف اذربایجان غربی دشمن در تلاش است تا بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند .

رنجبری به روز بنیاد مستضعفین اشاره کرده و گفت : بنیاد مستضعفین که امام (ره ) بنا کرده است از ارکانها و به عنوان درختان انقلاب دارای ریشه بوده و بنیه اصلی این انقلاب می باشد .

وی گفت : مسئله گرانی ممکن است در ایام عید نوروز بروز کند لذا مسئولان به ویژه تعزیرات باید نظارت ویژه داشته باشند چرا که اگر قیمت ها بی رویه افزایش پیدا کنند پول ان به جیب دلال ها خواهد رفت .

وی ضمن تشکر از عزاداری های هیات های عزاداری در ایام فاطمیه گفت :روز پنجشنبه انشاالله با حضور خود در عزاداری مادر عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ارادت خود را به آن بانوی دو عالم و درگاه حضرت بقیه الله اعظم اعلام خواهیم کرد

عالمان و روحانیون از امر به معروف و نهی از منکر دریغ نورزند

"ماموستا سلام امینی" موضوع خطبه های جمعه امروز شهر سردشت را به کمک کردن به همنوعان اختصاص داد و گفت: در شرایطی که عالمان، مسئولین و توانگران بر وظایفی که بر دوش آنها گذاشته شده آگاه باشند و به آنها عمل کنند جامعه به سعادت و خوشبختی می رسد.

امام جمعه سردشت در رابطه با وظایف عالمان، افزود: زمانی که برنامه های دینی بر اساس هوای نفس و خلاف دین به صورت بی باکانه و آشکار در جامعه شایع شد در آن موقع بر عالم دینی واجب است مردم را از دین واقعی آگاه کرده و مسلمانان را برحذر دارد در غیر اینصورت خدا، ملائکه و مردم بیزاری خود را از این عالمان نشان می دهند.

به گفته وی، عالمان و روحانیون بایستی به خاطر رضای خدا و خدمت به مردم از نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر دریغ نورزند و مردم هم یادبگیرند و به آن عمل کنند.

ماموستا امینی در خصوص عامل دیگر، بیان کرد: مسئولین جامعه هم با برنامه ریزی، مشورت و تبلیغات در جهت ریشه کنی فساد، فقر و امورات غیرشرعی گام بردارند تا تدبیر و عقاید صحیح دینی برهم نریزد.

وی با اشاره به اینکه امروزه عقاید و باورهای غربی به شکل گسترده ای جوامع مسلمانان را در بر گرفته است به نوعی که بی دینی و نواقص بسیاری در آنها دیده می شود، گفت: علت اصلی این مورد دوری از حکومت داری بر اساس اصول اسلامی است.

امام جمعه سردشت گفت: در وضعیتی که دین در صدر امورات قرار نگیرد نفس و شیطان بر انسان چیره شده و گناه و عصیان ریشه می دواند.

 

فرهنگ نماز باید در خانواده ها مورد توجه والدین قرار گیرد

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه سلماس در خطبه های این هفته نماز جمعه سلماس اظهار کرد: فرهنگ نماز باید در خانواده ها مورد توجه والدین قرار گیرد

 وی تصریح کرد: والیان و مسئولان حکومت اسلامی باید در ترویج و برپا داشتن این فریضه الهی باید سعی و اهتمام جدی کنند.

امام جمعه سلماس افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی و انحطاط فردی از کم توجهی به آموزه های دینی و نماز آغاز می شود.

 وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به وضع مطلوب در مسئله نماز و نمازخوانی فاصله وجود دارد و در این شهرستان نیازمند پیگیری های بیشتری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم توجه به اقشار کم درآمد به جای اقدامات تبلیغاتی/ فتنه انگیزی برای انحراف اذهان از مسئله فلسطین/ مردم پول خود را از بانک ها بردارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..