تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر مثبت موقعیت بین المللی ایران بعد از اجرای برجام

معاون وزیر امور خارجه

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: موقعیت جمهوری اسلامی در بعد سیاست خارجی، پس از برجام تغییر مثبت و چشمگیری یافته است.

به گزارش خبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صدا و سیما، سیدعباس عراقچی، در نشست اعضای خانه احزاب خراسان رضوی در مشهد افزود: تا تغییر مثبت موقعیت بین المللی ایران بعد از اجرای برجامقبل از برجام همه دنیا علیه ایران و در کنار آمریکا بودند اما پس از این توافق بین المللی، همه کشورهای دنیا در کنار برجام و علیه آمریکا هستند.

او افزود: هم اکنون،جمهوری اسلامی ایران در جایگاه یکی از قدرتهای تاثیرگذار در دنیا شناخته می شود.

معاون وزیر امور خارجه گفت: نقش و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران پس از این قرارداد چنان تغییر کرده است که شورای امنیت از ایران به عنوان ضامن صلح در منطقه و در جریان ماجرای سوریه نام می برد.

عراقچی به دستاوردهای برجام اشاره کرد و افزود : لغو 6 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران و برداشته شدن تحریم های خرید هواپیما برای ایران از برکات اجرای برجام است.

او گفت: برجام در زمینه بانکی نیز اثرات مثبت خود را گذاشت و درست است که در زمینه بانکی هنوز به وضعیت عادی برنگشته ایم ولی این امر به دلایلی غیر از برجام مربوط است.

معاون وزیر خارجه افزود: تحریم های اولیه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به برجام هیچ ربطی ندارد و مربوط به قبل از موضوع هسته ای است لذا در مذاکرات هسته ای وارد این مرحله نشدیم و اجازه این کار را نیز نداشتیم

عراقچی گفت: برجام برای به ثمر نشستن نیاز به زمان دارد و در یک سال گذشته نیز دولت از ظرفیت های برجام خوب استفاده کرده است و شرایط نسبت به یک سال پیش بسیار متفاوت شده است.

او افزود:رهبر هوشمند و فرزانه نظام جمهوری اسلامی ایران هر کجا احساس کنند برجام مخالف منافع ملی است جلو اجرای آنرا خواهند گرفت و با اجرای برجام به هیچ عنوان از دشمنی و تقابل ایران با آمریکا چیزی کم نمی شود.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر مثبت موقعیت بین المللی ایران بعد از اجرای برجام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..