تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دغدغه محیط زیست مسئله اول امروز دنیا است/سازمان محیط زیست باید خلاءهاى قانونى را بررسى کند

انصاری در مراسم افتتاح شانزدهمين نمايشگاه بين المللى محيط زيست؛

دغدغه محیط زیست مسئله اول امروز دنیا است/سازمان محیط زیست باید خلاءهاى قانونى را بررسى کندبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعى باشگاه خبرنگران جوان؛ حجت‌الاسلام مجید انصارى معاون حقوقى رئیس جمهور در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللى محیط زیست، اظهار داشت: دغدغه محیط زیست مسئله اول امروز دنیا است. براى ما محیط زیست هم از نظر حقوقى و هم از نظر دینى بسیار مهم است.

وى ادامه داد: ١٤٠٠ سال پیش و زمانى که هیچ کس نمی‌دانست محیط زیست چیست قرآن ما از آن سخن گفته و خداوند در آن به این محیط قسم می‌خورد. خداوند در قرآن ضربه زنندگان به این حریم را مفسد فى‌الارض می‌داند که باید به سخت‌ترین وجه با آنان برخورد شود. 

معاون حقوقى رئیس جمهور اظهار داشت: دولت یازدهم در ادامه اهتمام نظام جمهورى اسلامى و اصل پنجاهم قانون اساسى در حال حرکت است. بارزترین مصداق این موضوع نیز زنده کردن دریاچه ارومیه پس از روى کار آمدن دولت دکتر روحانى بود.

انصارى تصریح کرد: در دولت یازدهم ٩ لایحه به مجلس ارائه شده است و از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم تا بررسى این لوایح را در دستور کار قرار دهند.

وى ادامه داد: ما کشورى در حال توسعه هستیم و اگر آشتى میان توسعه و سیاست‌هاى زیست محیطى برقرار نشود به هدف نمی‌رسیم. قوانین زیست محیطى نباید فعالان در این زمینه را محدود کند.

معاون حقوقى رئیس جمهور گفت: سازمان محیط زیست باید خلاءهاى قانونى را بررسى کند و پیش‌نویس‌ها و آیین‌نامه‌هاى مربوطه را تهیه کند تا بتوانیم در مسیر روشن و درست حرکت کنیم.

انصارى در پایان با اشاره به تلاش‌هاى بسیار مرحوم آیت‌الله هاشمى رفسنجانى در مسئله محیط زیست، بیان کرد: ما نباید تلاش‌هاى آن عالم مجاهد در زمینه حفاظت از محیط زیست را از یاد ببریم. ایشان نگاه ویژه‌اى به این مسئله مهم داشتند و همیشه پیگیر این موضوع بودند و در مواقع لزوم پیشنهاداتى را نیز مطرح مى‌کردند.

*تجليل از هنرمندان فعال در حوزه محيط زيست

گفتنی است، در حاشيه آيين افتتاح شانزدهمين نمايشگاه بين المللى محيط زيست از هنرمندان فعال در عرصه محيط زيست تجليل به عمل آمد.

در ميان اين هنرمندان نامهايى چون كتايون رياحى، ميترا حجار، شبنم فرشادجو، آتيه جاويد، عاطفه رضوى، رضا يزدانى، حسين پاكدل و شبنم مقدمى به چشم می‌خورد. 

انتهاى پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دغدغه محیط زیست مسئله اول امروز دنیا است/سازمان محیط زیست باید خلاءهاى قانونى را بررسى کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..