تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحریف قانون شوراهای آموزش و پرورش توسط برخی پیمانکاران/ کتاب کمک درسی برای دانش آموزان اول دبستان تالیف نشده است

تحریف قانون شوراهای آموزش و پرورش توسط برخی پیمانکاران/ کتاب کمک درسی برای دانش آموزان اول دبستان تالیف نشده استبه گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحریف قانون شوراهای آموزش و پرورش توسط برخی پیمانکاران، بازنشستگی ۱۰هزار مربی تا سه سال آینده، شرکت ۴۰ هیات پارلمانی در کنفرانس حمایت از انتفاضه، کتاب کمک درسی برای دانش آموزان اول دبستان تالیف نشده است، تغییر شرایط فارغ التحصیلی دانشجومعلمان ورودی 92 و 93، بررسی حجم کتاب‌های درسی منطبق با معیارهای آموزشی از جمله مهم ترین رویدادهای این وزارت طی هفته گذشته است. تحریف قانون شوراهای آموزش و پرورش توسط برخی پیمانکاران
مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: در قوانین شوراها ارایه پایان کار مجتمع های مسکونی منوط به ساخت مدرسه برای این مناطق است که متاسفانه برخی پیمانکاران این همکاری  را نداشته و موجب تحریف قانون می شوند که نیازمند همکاری شهرداری برای تحقق آن است.
 
رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مارکت های مردمی عنوان کرد: چنانچه تعامل با نهادهایی همچون شورای شهر و  شهرداری ها در استان ها با آموزش و پرورش به نتیجه نرسد بهترین راه حل اقدامی در سطح کشور است چراکه لکه های آموزشی در سراسر کشور حق مسلم این نهاد تعلیم و تربیت محسوب می شود.
بازنشستگی ۱۰هزار مربی تا سه سال آینده
مسعود شکوهی مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از چالش‌های اصلی این حوزه بازنشستگی بیش از ۱۰ هزار مربی بوده که باید نیروهایی جدید جایگزین آن شود.
 
وی ادامه داد: سعی شده تلفیقی از حوزه آموزشی و پرورشی با تاکید بر تربیت اجرایی شود و در حوزه تربیت نیروی انسانی حداکثر ظرفیت‌ها را برای مشاوران داشته باشیم.
 
شکوهی اظهار داشت: در بحث هدایت تحصیلی ضرورت مشاوره در تمامی مقاطع احساس می‌شود که اکنون ۱۸هزار مشاور و ۱۰۰هزار کمبود مربی داریم.

معاون ابتدایی دفتر تألیف کتاب‌های درسی در خصوص ورود سازمان پژوهش در مورد کتاب‌های کمک آموزشی عنوان کرد: چنانچه ناشران تمایل داشته باشند محصولات تولیدی خود را به این سازمان ارسال کرده و طی فرآیندی با عنوان سامان بخشی کتاب همخوانی مطالب با برنامه درسی بررسی می‌شود.  

معاون ابتدایی دفتر تألیف کتاب‌های درسی گفت: رسانه‌ها باید با توجه به طیف گسترده مخاطبان وزارت آموزش و پرورش که شامل اولیاء و مربیان می‌شود، منعکس کننده تولیدات استاندارد این نهاد آموزشی باشند.  
 
کمبود یکصد فضای آموزشی برای منطقه 22 تهران
داریوش ور‌ناصری رییس سازمان توسعه و تجهیز مدارس تهران در خصوص وضعیت فضای آموزشی در منطقه 22 شهرداری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده طی 2 الی 3 سال آینده با بحران فضای آموزشی در این منطقه مواجه هستیم.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده حداقل 100 فضای آموزشی دیگر با احتساب ساخت و سازهای مذکور نیاز است.
 
رییس سازمان توسعه و تجهیز مدارس تهران عنوان کرد: با توجه به اینکه انبوه‌سازان در اجرای تعهدات خود کوتاهی می‌کنند آموزش و پرورش از طریق مراجع قضایی ورود پیدا کرده و حکم ساخت حدود 20 مدرسه را دریافت کرده و انبوه‌سازان موظف به اجرای آن هستند.
 
بررسی حجم کتاب‌های درسی منطبق با معیارهای آموزشی   
محی‌الدین بهرام محمد‌یان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص بررسی برای حجم کتاب‌های درسی و تناسب آن با برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: معیارهای مختلفی باید برای این موضوع مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: از جمله این موارد نسبت حجم به تعداد ساعات ، حجم کتاب به سطح سواد معلمان و میزان آموزش‌های در نظر گرفته شده برای آنها، حجم به دشواری دروس، حجم به مطالعه تطبیقی با سایر کشورها است.
 
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: چنانچه در مورد حجم کتاب‌های درسی فعلی اشکالی وجود داشته باشد باید منشأ این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.
 

تغییر شرایط فارغ التحصیلی دانشجومعلمان ورودی 92 و 93

نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای فارغ التحصیلی دانشجومعلمان ورودی 92 و 93 در موعد مقرر اظهار داشت: آنچه دانشجویان به اسم دروس اضافه نام می‌برند در واقع اصل اساسنامه دانشگاه است که پیش از حضور دانشجویان به تصویب رسیده بود.

موسی‌پور با بیان اینکه دانشگاه در برنامه درسی بازنگری داشته است، گفت: براساس هماهنگی‌ها به وزارت علوم از طریق تطبیق واحد درسی دانشجویان با گذراندن واحدهای الزامی فارغ التحصیل می‌شوند.

شرکت ۴۰ هیات پارلمانی در کنفرانس حمایت از انتفاضه
حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی دبیر فرهنگی ششمین کنگره حمایت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین با بیان اینکه کنفرانسی با این موضوع امروز و فردا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: از ۸۰ کشور دنیا و ۴۰ هیات پارلمانی متشکل از نمایندگان حامی مردم فلسطین و روسای مجالس در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این کنفرانس با بیانات مقام معظم رهبری در روز سه‌شنبه آغاز شده که اختتامیه آن با حضور رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.
طرح خرید خدمات آموزشی تلقی فروش مدارس نیست
میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح خرید خدمات براساس اصل ۴۴ قانون اساسی است، اظهار داشت: به موجب این قانون دولت می تواند بخشی از کارها را به بخش خصوصی واگذار کند و برای تمامی دستگاه های اجرایی این مساله امکان پذیر است.

وی در خصوص طرح خرید خدمات آموزشی و اجرای آن در مدارس اظهار داشت : این طرح به هیچ عنوان تلقی فروش مدارس دولتی محسوب نمی شود و گاهی انتقاد از این طرح به دلیل ناآگاهی از شرایط است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحریف قانون شوراهای آموزش و پرورش توسط برخی پیمانکاران/ کتاب کمک درسی برای دانش آموزان اول دبستان تالیف نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..