تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مخاطبان می‌آیند تا فقط چهره مشهور تماشا کنند/خاصیت هنر تفکر ایجاد کردن از دردهای جامعه است

رضا رباط جزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مخاطبان می‌آیند تا فقط چهره مشهور تماشا کنند/خاصیت هنر تفکر ایجاد کردن از دردهای جامعه استرضا رباط جزی بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت حضور خود در نمایش «چرا نازی پرواز کرد؟»، گفت:تقریبا سال پیش، من با نمایشنامه ندا قربانیان آشنا شدم، قبلا هم در چندین کار با او، همبازی بودم. هنگامی که نمایشنامه را برای من فرستاد و گفت که اثری را می خواهد به نمایش دربیاورد، من به علت علاقه به فضای فانتزی نمایش قبول کردم.چرا که یک سبک و سیاق جدیدی برای من بود و یک فرصتی بود تا من خودم را در این نوع از نمایش، محک بزنم.

وی در خصوص ملاک انتخاب نقش خود اظهار داشت:وقتی من نمایشنامه را خواندم نداقربانیان، آزادی انتخاب نقش را در اختیار من گذاشت.ابتدا نقش من، یک عنکبوت بود که من واقعا برای آن تلاش کردم برای اینکه برای مردم باور پذیر باشد اما بنا بر دلایلی نقش عوض شود ولی من باز هم نقش جدیدم را با ترکیبی از نقش قبلی ایفا کردم.

رباط جزی پیرامون استقبال مخاطبان از نمایش تصریح کرد:به طور کلی، تئاتر ما به سمت استقبال از چهره رفته است.یعنی مخاطبان تنها می‌آیند تا چهره تماشا کنند و به محتوا و کیفیت کار اهمیت نمی‌دهند و برای تفکر کردن تئاتر تماشا نمی‌کنند.این نمایش، یک داستان روان و ساده است ولی حرف مهمی برای گفتن دارد.

بازیگر نمایش «چرا نازی پرواز کرد؟» درخصوص اهمیت تئاتر بیان کرد:خاصیت هنر تفکر ایجاد کردن از دردهای جامعه برای افراد مختلف است.اهمیت تئاتر به زنده بودن داستان آن است. تئاتر های سرگرم‌کننده هم وجود دارد و مردم هم می‌بینند ولی من معتقدم این نوع تئاتر هم برای مخاطب تفکر ایجاد می‌کند.

وی در پایان گفت:من خودم، مخاطب هستم و کار هنری می‌بینم.به همین منظور دوست دارم مردم از کارها حمایت کنند.حمایت از تئاتر، حمایت از فرهنگ و هنر مملکت است.بسیاری از فرهنگ‌سازی ها را می‌توان در قالب یک اثر هنری در ذهن مردم تثبیت کرد و تاثیر آن را سال های آینده دید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مخاطبان می‌آیند تا فقط چهره مشهور تماشا کنند/خاصیت هنر تفکر ایجاد کردن از دردهای جامعه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..