تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غذاهای خواب آور را بشناسید

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در اینجا ۹ غذای خواب آور را معرفی کرده ایم که احساس خواب آلودگی ایجاد می کنند به خصوص اگر با هم مصرف شوند:
 
 
محصولات لبنی

 
در میان محصولات لبنی پنیر سخت بیشترین تاثیر خواب آور را دارد زیرا حاوی مقدار زیادی کلسیم است.
 
بادام
 
بادام سرشار از تریپتوفان است. آمینو اسید تریپتوفان تولید ملاتونین که به هورمون خواب معروف است می کند. علاوه بر این بادام سرشار از منیزیم است که تنش های عضلانی را کاهش داده و احساس خواب آلود می دهد.
 
موز

 
شکر، پتاسیم و منیزیم یافت شده در موز باعث می شود تریپتوفان به آسانی وارد مغز شده و ایجاد احساس خواب آوری کند.
 
گردو

 
گردو تریپتوفان کمتری نسبت به بادام دارد اما منبع ملاتونین است. تحقیقات نشان داده است که گردو سطح این هورمون را در خون افزایش داده و ایجاد احساس خواب آلودگی می کند.
 
گیلاس

 
گیلاس حاوی مقدار زیادی ملاتونین است. خوردن یک مشت گیلاس تازه شاید زیاد تاثیری نداشته باشد اما خوردن یک لیوان آب گیلاس در کوتاه ترین زمان احساس خواب آلودگی می دهد.
 
چای بابونه

 
بابونه سرشار از گلیسین است. گلیسین آمینو اسیدی است که تاثیر آرام بخش دارد و عضلات و سیستم های عصبی را آرام می کند. با خوردن یک فنجان چای بابونه می توانید چشم ها را باز نگه داشته و به مسائل مهمی در زندگی تمرکز کنید.
 
تخمه کدو
 
تخمه کدو علاوه بر تریپتوفان حاوی مقدار زیادی منیزیم و زینک است. این محتویات تاثیر آرام بخش دارند و به سختی بعد از خوردن تخمه کدو میتوانید در مقابل چرت زدن مقاومت نشان دهید.
 
برنج سفید
 
برنج سفید حاوی شاخص قند خون بالایی است و ۳ تا ۴ ساعت بعد از خوردن آن باعث ایجاد احساس خواب آلودگی می شود.
 
ماهی
 
اسیدهای موجود در این ماهی ها تولید ملاتونین را بالا می برد و سطح هورمون استرس را در خون کاهش می دهد. تنها احساسی که بعد از خوردن این ماهی ها دارید این است که دلتان می خواهد بخوابید.
 

منبع:سلامت نیوز

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غذاهای خواب آور را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..