تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای مقابله با ریزگردها روزانه ۲۰۰ هکتار نهال‌کاری می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای کاهش کانون های تولید گرد و غبار، روزانه ۲۰۰ هکتار نهال کاری در خوزستان انجام می شود.

محمود حجتی عصر امروز  پنجشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان و کارگرده ملی مبارزه با ریزگردها اظهار کرد: طرح توسعه کشاورزی خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری که سال های بسیاری بدون اعتبار و کم اعتبار مانده بود با پیگیری ویژه رئیس جمهور اجرایی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: در فاز اول با همکاری وزارت نیرو و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تاکنون ۲۴۰ هزار هکتار از ۳۱۸ هزار هکتار تحویل شده و در سال آینده کل فاز اول به اتمام می رسد. شاید یک مقدار محدودی کمتر از چهار هزار هکتار در آبادان آن هم در زمینه نخیلات که در سال ۹۴ به طرح اضافه شده را نیز دنبال می کنیم.

حجتی در ارتباط با بحران گرد و خاک در خوزستان گفت: با منابع و وضعیتی که داشتیم در مجموع چه بخشی که قرارگاه خاتم با منابع وزارت نفت کار کردند، قطعا سالانه هشت هزار هکتار بیابان زدایی آن طور که باید و شاید آثار خود را نشان نمی دهد. امروز عنایتی که به مسئله ریزگردها در خوزستان شده باعث می شود تا همه با همکاری یکدیگر با برنامه و تأمین منابع اعتباری قابل قبول اقدامات لازم را انجام دهیم. انشاالله با کمک خود مردم در زمانی قابل قبول و روش های علمی کارها به سرانجام برسد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: آنچه امروز در دستور کار قرار گرفته سطح ۴۲ هزار هکتار و آن هم بخشی از منطقه چهار است. به صورت کلی مناطق یک تا ۹ حدود ۸۰۰ هزار هکتار است که به مناطق بحرانی و فوق بحرانی تبدیل شده است.

حجتی افزود: طرحی را که در دستور کار قرار دادیم این است که حدود پنج میلیون نهال کاری انجام شود. در واقع با استقرار ۶ اکیپ و افزایش این اکیپ ها، روزانه ۲۰۰ هکتار نهال کاری انجام می دهیم.

از صاحبنظران دعوت می کنیم تا هر روز طرح را مورد بازنگری قرار دهند تا یک طرح نهایی را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به انجام بررسی شناسایی منابع آب قابل انتقال برای انجام نهال کاری گفت: امروز به دنبال این هستیم که منابع آب مشخصی را برای این کار انجام دهیم. انتقال آب از کارون را نیز مورد بررسی قرار می دهیم تا انشالله مناطقی که به خاطر فصل اجازه نهال کاری نداریم را حداقل مرطوب کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدوارم در یک دوره سه ماهه، نهال ها را غرس کنیم و قطعا نهال های سازگار را منطقه را استقرار می کنیم. بحث بوته کاری در عرصه هایی که مردم روی آن ادعا دارند نیز یکی دیگر از کارهایی است که برای تثبیت انجام می دهیم تا از افزایش خاک جلوگیری شود.

حجتی خبر داد: البته با استفاده از فرصت سیلاب ها و با مدیریت آنها برای مرطوب کردن عرصه های بیابانی تا حدودی این عرصه ها را کنترل کنیم. این کار در خوزستان خیلی راحت تر از استان های کویری است که انشاالله با یک برنامه قابل قبول آن را به خوبی عملیاتی خواهیم کرد.

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای مقابله با ریزگردها روزانه ۲۰۰ هکتار نهال‌کاری می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..