تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کانون‌های داخلی گرد و خاک به 800 هزار هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، همایون یوسفی عصر امروز در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری استان خوزستان با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار داشت: تشکر می‌کنم از مقام معظم رهبری با توجه به عنایتی که به خوزستان داشتند که این مسئله وظیفه مسئولان استانی و دولت را نسبت به رفع مشکلات خوزستان سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: از مردم خوزستان تشکر می‌کنم که به واسطه رفتاری که طی این مشکلات از خود بروز دادند نشان‌دهنده بلوغ سیاسی و اجتماعی مردمی آنهاست که هیچ موقع موجب در بحران خوزستان نبودند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان بلاشک سد اول امنیتی، دفاعی و اقتصادی کشور است و اگر مشکلی در خوزستان به وجود آید در آینده‌ای نه چندان دور به دیگر نقاط کشور سرایت می‌کند و به تعبیری خوزستان آینه تمام نمای کشور است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم کشور آباد داشته باشیم باید به نقاط استراتژیک خوزستان توجه شود به دلیل اینکه توسعه خوزستان سبب توسعه کشور و همچنین عدم توسعه خوزستان در حقیقت عدم توسعه کشور است.

یوسفی عنوان کرد: در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری‌های خود را از نقاط استراتژیک آغاز می‌کنند زیرا سبب تسری توسعه به دیگر نقاط می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانی بیشترین مشکل خوزستان مقابله با کانون‌های خارجی گرد و خاک بود اما امروز بیشترین مشکل خوزستان کانون‌های داخلی است که سبب گرد و خاک‌هایی می‌شوند که از نظر شدت و ماندگاری شدیدتر هستند و باید به کانون‌های داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با اشاره به قطعی برق اخیر در خوزستان خاطرنشان کرد: قطعی برق اخیر خوزستان مربوط به گرد و خاک بوده و گرد و خاک نیز به طرح انتقال آب مربوط می‌شود. بلاشک اگر مدیریت مناسبی در منابع آبی خوزستان داشته باشیم خیلی از مشکلات قابل کنترل می‌شوند.

وی ادامه داد: مشکلات گرد و غبار بر سلامت جسمانی و روانی مردم خوزستان تاثیر دارد و این بار روانی موجب افزایش مهاجرت شهروندان استان به ویژه نخبگان شده است.

یوسفی با بیان اینکه دیگر فرصت آزمون و خطا برای مطالبات و مشکلات خوزستان وجود ندارد، تصریح کرد: زمانی مساحت کانون‌های داخلی 350 هزار هکتار بود اما اکنون پس از گذشت 5 سال مساحت کانون‌های داخلی تقریبا 800 هزار هکتار رسیده است.

وی تاکید کرد: ضروری است یک کارگروه ملی مانند احیای دریاچه ارومیه برای گرد و خاک تشکیل شود، ما خواستار تشکیل کارگروه ملی کنترل کانون‌های  گرد و خاک خوزستان هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان اینکه نهال کاری دردی از مشکلات خوزستان را دوا نمی‌کند، گفت: باید تالاب‌ها آبگیری شوند به دلیل اینکه به واسطه تبخیر آب مانند سدی در برابر کانون‌های خارجی هستند و مطالبه حق‌آبه تالاب‌ها یک امر حیاتی است.

یوسفی با بیان اینکه بهتر است برای حل مسائل زیست محیطی مردم و شرکت‌های دانش بنیان ورود کنند، بیان کرد: برای حل این مسئله به سرمایه‌گذاری با کشورهای خارجی و تجارب آنها در این زمینه نیازمند هستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کانون‌های داخلی گرد و خاک به 800 هزار هکتار افزایش یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..