تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




50 درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در  مراسم بزرگداشت روز مهندس که در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل  برگزار شد، اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات به دست آمده مشخص شده که 35 درصد از بیکاران در سطح جامعه فارغ‌التحصیلان رشته‌های ساختمان، تولید و مهندسی هستند که با اضافه کردن رشته‌های کامپیوتر به این آمار می‌توان گفت که 50 درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی هستند.

وی افزود: مشکل بیکاری یکی از معضلات اساسی است که نه تنها در استان اردبیل بلکه در کل کشور فراگیر شده و سبب نابه‌سامانی جوانان می‌شود که انتظار داریم با ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم بتوانیم این مشکل را برطرف کرده و برای حل آن اقدامات اساسی انجام دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات عمده‌ قانونی در زمینه نظام مهندسی وجود دارد که طی طرحی در ماه‌های آینده در مجلس شورای اسلامی اصلاح می‌شود و به طور حتم اصلاح این قانون می‌تواند در ساماندهی مهندسان کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

بدری بیان کرد: مهندسان عمران بیش از 50 درصد از بیکاران در حوزه رشته‌های ساختمانی را تشکیل می‌دهند که تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان به دلیل کم بودن فضا برای ساخت و ساز هم‌اکنون نمی‌توانند به فعالیت بپردازند و نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این وضعیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: مهندسان نقش محوری در توسعه و آبادانی یک جامعه دارند و مهندسان  ما باید صاحبان  ایده و خلاق باشند، زیرا حوزه‌های کاری بسیاری در رشته‌های مهندسی در سطح جهان وجود دارد که مهندسان ما هنوز وارد آن عرصه‌ها نشده‌اند و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای مهندسان انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «50 درصد بیکاران فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..