تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک روز در کنار کودکان معصوم مبتلا به سندروم داون/کودکان «داون»؛ نیازمند اشتغال

در طی چند سال تحقیقات بسیار مهم و سودمندی در زمینه گفتاردرمانی کودکان سندرم داون انجام شده که مداخلات درمانی مؤثر از سنین ابتدایی بسیار تاثیر گذار است.
 
خوشبختانه امروزه با تشکیل کانون‌های خیریه برنامه‌های ویژه‌ای از جمله برگزاری اردو، کلاس‌های آموزشی، مسابقات ورزشی و هنری، بازارچه خیریه و جشن‌های ملی و مذهبی مختص به بیماران سندرم داون در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 یک روز در کنار کودکان معصوم مبتلا به سندروم داون/کودکان «داون»؛ نیازمند اشتغال

برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی مبتلایان به "سندرم داون" در کشور!

 پور اندخت بنیادی مدیر عامل بنیاد خیریه سندرم داون ایران در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی مبتلایان به سندرم داون که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، با بیان اینکه آیین گرامیداشت روز جهانی مبتلایان به "سندرم داون" هر ساله در 21 مارس در سراسر جهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: به دلیل اینکه این روز در ایران مصادف با روز اول فروردین همزمان با عید نوروز است این مراسم را جلوتر از سایر کشورها و با حضور کودکان مبتلا به سندرم داون، خانوادهایشان، جمعی ازهنرمندان و مسئولین سازمان بهزیستی در فرهنگسرای ارسباران برگزار کردیم.

 
وی با تاکید بر اینکه تا کنون با بچه‌های سندرم داون در جشنواره تئاتر فجر و 5 همایش علمی در سطح دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند، گفت: 25 اسفند امسال این بیماران جهت شرکت در 8 رشته ورزشی و بازی‌های زمستانی همچون دوچرخه سواری، شنا، تنیس روی میز و غیره راهی کشور اتریش می‌شوند.
 


کودکانی که یک کروموزوم اضافه‌تر دارند/ چاره‌جویی مسئولین برای اشتغال بچه‌های سندرم داون
 


کودکان سندرم داون نیز به چشم سایر کودکان دیده شوند!
بنیادی با اشاره به اینکه 19 الی 20 اسفند بازارچه‌ای توسط خیریه برگزار می‌شود، افزود: این بازارچه با هدف افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی و جسمی و حتی کسب درآمد برای بیماران سندرم داونی برگزار می‌شود.
 
مدیر عامل بنیاد خیریه سندرم داون ایران با بیان اینکه مبتلایان به این سندرم باید حمایت شوند، تاکید کرد: این گروه از بیماران نیز باید همانند سایر بچه ها در کلاس‌های آموزشی هنری و ورزشی که در فرهنگسراها و کانون‌ها برگزار می‌شود شرکت کنند که متاسفانه این امر تاکنون امکان پذیر نبوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید به افراد سندرم داون حق شهروندی داده شود، اظهار داشت: متاسفانه مسئولین ذیربط از نظر موقعیت شغلی و کسب و کار این گروه از بچه ها را حمایت نمی کنند.

کودکانی که یک کروموزوم اضافه‌تر دارند/ چاره‌جویی مسئولین برای اشتغال بچه‌های سندرم داون 

 
باید به سندرم داونی‌ها ارزش گذاشته شود!
محمد مسلمی هنرمند برنامه عموهای فتیله‌ای با بیان اینکه برگزاری برنامه بزرگداشت روز جهانی مبتلایان به "سندرم داون" باعث ارزش گذاشتن به این گروه از افراد می‌شود، تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی باعث افزایش فعالیت گروهی و برقراری ارتباط بیماران سندرم داونی با سایر افراد می‌شود.  

رضا نورزاده متخصص ارتوپد نیز با اشاره به اینکه مبتلایان به سندرم داون عضلات ضعیفی دارند، گفت: این گروه از کودکان نسبت به سایر افراد در خصوص رشد دیرتر می‌نشینند، بر می‌خیزند، راه می‌روند و می‌ایستند.  ‌

وی با اشاره به اینکه مبتلایان به سندرم داون با صافی کف پا و انحراف شست پا روبه رو هستند، تصریح کرد: در بیشتر زمان‌ها ناپایداری در مفاصل ستون مهره گردن به نخاع فشار وارد می‌کند.  
 

کودکانی که یک کروموزوم اضافه‌تر دارند/ چاره‌جویی مسئولین برای اشتغال بچه‌های سندرم داون 


این گروه از بیماران به ارتوپد مراجعه کنند!
این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه این افراد باید به فیزیوتراپ و یا کاردرمان مراجعه کنند، افزود: این عمل بر افزایش قدرت عضلات و انجام حرکات یکسان بدنی، کسب مهارت زندگی و حتی بر نحوه مصرف تغذیه سالم تاثیر بسزایی دارد.
 
حسین 20 ساله یکی از مبتلایان به سندرم داون با اشاره به اینکه شرکت در کانون باعث افزایش خلاقیتم شده است، تاکید کرد: چندین ساله در کلاس‌های هنری کانون مثل موسیقی، شنا و نقاشی شرکت می‌کنم و عضو گروه موسیقی کانون هستم.
 
این عضو گروه موسیقی کانون خیریه سندرم داون بیان کرد: تا به امروز در مسابقات موسیقی به صورت استانی و کشوری شرکت کردم و توانستم چندین مدال نقره و طلا کسب کنم.
 

 کودکانی که یک کروموزوم اضافه‌تر دارند/ چاره‌جویی مسئولین برای اشتغال بچه‌های سندرم داون


مبتلایان به سندرم دان به اشتغال نیاز دارند!
یکی از والدین بیماران مبتلا به سندرم داون با اشاره به اینکه برگزاری این مراسمات در روحیه بچه ها تاثیر بسزایی دارد، تاکید کرد: برگزاری کلاس های آموزشی هنری و ورزشی و تورهای گردشگری باعث افزایش خلاقیت و روابط اجتماعی فرزندم شده است.
 
وی درباره صحبتش با مسئولین مربوطه، افزود: با توجه به افزایش سن فرزندم و نیاز به کسب درآمد از مسئولین خواستار ایجاد اشتغال برای بیماران سندرم داون هستم.
 
یکی از مهمترین وظایف مسئولین و خانواده‌ها حمایت از مبتلایان به سندرم داون است که از زمان کودکی باید انجام شود و همچنین مسئولین باید بدانند که این گروه از بچه‌ها همیشه کودک نمی‌مانند و روزی بزرگ می‌شوند و علاوه بر نیازهای آموزشی به اشتغال نیز نیاز خواهند داشت پس مدیران شهری باید دست همت به هم دهند تا موقعیتی را برای کسب و کار بیماران سندرم داون آماده کنند.
 
گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی مبتلایان به "سندرم داون" در فرهنگسرای ارسباران غرفه‌های فروش صنایع دستی هنرمندان مبتلا به سندرم داون برای فروش نیز برپا بود.

کودکانی که یک کروموزوم اضافه‌تر دارند/ چاره‌جویی مسئولین برای اشتغال بچه‌های سندرم داون
   کودکانی که یک کروموزوم اضافه‌تر دارند/ چاره‌جویی مسئولین برای اشتغال بچه‌های سندرم داون  کودکانی که یک کروموزوم اضافه‌تر دارند/ چاره‌جویی مسئولین برای اشتغال بچه‌های سندرم داون

 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک روز در کنار کودکان معصوم مبتلا به سندروم داون/کودکان «داون»؛ نیازمند اشتغال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..