تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهارمین جلسه آموزشی مبانی ولایت فقیه برگزار شد

گروه معارف: جلسه چهارم دوره آموزشی مبانی ولایت فقیه با مشارکت چشمگیر طلاب در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام ارسطا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از سایت  بلاغ، جلسه چهارم دوره آموزشی مبانی ولایت فقیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین ارسطا در سالن همایش های غدیر و با حضور جمع کثیری از  مبلغان برگزار شد.

حجت الاسلام ارسطا به مراتب ولایت فقیه پرداخت و گفت: ولایتی که فقیه دارد دارای مراتب متعددی است که برخی این مراتب را به ۷ و بعضی دیگر تا ۱۰ مرتبه تقسیم کرده اند؛ مراتب ولایت فقیه عبارت اند از: ولایت فقیه بر افتاء، قضاء، اخذ وجوهات شرعیه و مصرف آن در مصارف معین، اجرای مجازات های اسلامی، امور حسبیه، موضوعات، امور عرفیه، تقنین(قانون گذاری)، اموال و انفس در امور شخصیه، زعامت و رهبری جامعه اسلامی.

وی همچنین رابطه قانون اساسی و ولایت فقیه را تبیین نمود و اظهار داشت: ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی را می توان از دو منظر نگاه نمود که هر دو دارای اشکال است ولی این اشکال و ایراد با تبیین درست معنای ولایت مطلقه فقیه حل می گردد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هرگاه اصطلاح ولایت فقیه به کار می رود، می تواند لازم به هر کدام از مراتب ده گانه باشد، اما بعد از انقلاب هر جا چه شفاهی و چه کتبی و حتی در قانون اساسی ولایت فقیه را به کار بردیم، فقط منظورمان ولایت فقیه به معنی زعامت بوده است؛ یعنی یک لفظ عام را در یک معنای خاص استعمال کردیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهارمین جلسه آموزشی مبانی ولایت فقیه برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..