تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اندروید یا iOS؛ کدام یک در مدیریت حافظه رم بهتر عمل می کنند؟

اندروید یا iOS؛ کدام یک در مدیریت حافظه رم بهتر عمل می کنند؟

تفاوت ها میان سیستم عامل های اندروید و iOS زیاد است. اما این به معنای برتری یکی بر دیگری نیست، چرا که سلایق کاربران متفاوت است و هر نفر دارای اولویت هایی است که براساس آنها، یکی از این دو را انتخاب می کنند. با این حال، وقتی صحبت از چگونگی مدیریت منابع سیستمی به ویژه حافظه رم در گوشی های هوشمند به میان می آید، بسیاری معتقدند که علت بیشتر بودن حافظه رم در گوشی های اندرویدی، عدم توانایی این سیستم عامل در مدیریت بهینه در مقایسه با iOS است. اما آیا واقعأ چنین مساله ای صحت دارد؟ با تک شات همراه باشید.


در حالی که اکثر پرچمداران اندرویدی سال جاری با حافظه رم چهار گیگابایتی عرضه شدند، آیفون 7 تنها دو گیگابایت رم دارد و همین باعث شده تا بسیاری گمان کنند اپل در مدیریت حافظه رم گوشی های هوشمند بهتر از گوگل عمل می کند.


در همین زمینه، جالب است که بدانید در صورت ریستارت کردن گوشی نکسوس 5X و آیفون 7، در بدو روشن شدن، آیفون 7 فضای رم بیشتری را اشغال می کند که این ناقض فرضیه رایج در این زمینه است. نکته مهم دیگر در این زمینه، حجم دو برابری اپلیکیشن های اندروید در مقایسه با اپلیکیشن های iOS است. به همین علت، اعلام اینکه کدام یک در مدیریت رم بهتراند دشوار است.


از طرف دیگر، اپلیکیشن های اندروید آزادی عمل بیشتری در مقایسه با iOS دارند و حتی هنگامی که بسته باشند هم به طور پس زمینه کارهایی را انجام می دهند که در iOS انجام پذیر نیست. البته این مزیت، می تواند موجب افزایش مصرف باتری و سایر منابع سیستمی نیز بشود. رویکرد اپل در این زمینه بسیار جدی تر و همراه با محدودیت های زیادی است.


در نهایت، با در نظر گرفتن معماری متفاوت در هر یک از این دو سیستم عامل، می توان گفت که هر دو دارای راهبردی بهینه برای مدیریت حافظه رم هستند و تنها عامل مهم در این میان، تفاوت آنها در برخورد با اپ ها در پس زمینه است.
اندروید به هنگام پر شدن حافظه رم می تواند اپ های در حال اجرا در پس زمینه را ببندد که آن را از سیستم عامل لینوکس به ارث برده، اما iOS در چنین شرایطی دیتای سیستمی اپ ها را کاهش می دهد و در نتیجه کاربر می تواند اپ های بیشتری را به طور همزمان باز نگه دارد.


در نتیجه، در حالی که تمایل اندروید روز به روز به گوشی هایی با رم بیشتر افزایش پیدا می کند، اپل راه حلی نرم افزاری را در پیش گرفته که نیاز چندانی به گسترش حافظه رم ندارد. از طرف دیگر، افزایش حافظ رم باعث افزایش قیمت دستگاه می شود، البته گوشی های چینی توانسته اند این قاعده را نقض کنند.


نظر شما به عنوان کاربر این سیستم عامل ها چیست؟


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اندروید یا iOS؛ کدام یک در مدیریت حافظه رم بهتر عمل می کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..