تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت ۷۶۰۰ نفر در ۴۸۳۰ واحد منبت کاری در تویسرکان/منبت کاران: دلالان و قاچاقچیان را از بازار منبت حذف کنید

ساعت: 16:28 منتشر شده در مورخ: 1395/12/05 شناسه خبر: 1047125

نبود نمایشگاه و محل عرضه مستیم مبل و منبت و نیز وجود دلالان و قاچاقیچیان در این حوزه، به اقتصاد تویسرکان لطمه زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ کارگاه های کوچک مبل و منبت به عنوان یکی از صنایع دستی تویسرکان را می توان از سرمایه های ارزشمند اقتصادی ان شهرستان نام برد که البته با عدم پیگیری های مناسب متولیان امر آن طور که باید و شاید سبب ساز رونق اقتصادی در تویسرکان نشده است.

با این وجود به سراغ فعالان این عرصه می رویم تا علل پیشرفت این صنعت و هنر دست تویسرکانی ها و مشکلات پیش روی آنان را جویا شویم.

«جعفری» رییس اتحادیه مبل و منبت تویسرکان با بیش از ۳۳ سال سابقه کار حدود ۵ سال است که با توجه به مشکلات پیش روی منبت،  کارگاه خود را نیمه تعطیل کرده است.

او می گوید طی مدت فعالیت خود در قسمت های مختلف فعالیت استاد کار شده و از نقشه کشی و طراحی تا مقار زنی را انجام می دهد.

وی با بیان مشکلات عمده این عرصه به نبود نمایشگاه و محل عرضه مستیم مبل و منبت اشاره کرد و خواستار حضور سرمایه گذار و حذف دلالان شد.

رییس اتحادیه مبل و منبت تویسرکان با تشکر از اداره میراث فرهنگی شهرستان ایجاد شهرک یا مجتمعی مشتمل بر تولید تا عرضه منبت در شهرستان را پیشنهاد داد و افزود "مهم نیست این مجموعه تحت نظر چه ارگان و اداره و سازمانی باشد فقط هدفش ایجاد اشتغال جوانان باشد هم کافی است".

جعفری از مشکلات عرصه مبل و منبت تویسرکان را عدم راهکاری مناسب در راستای ارائه الگوهای موفق برای نسل جوان در این عرصه عنوان کرد و گفت: از ظرفیت های این شهرستان حضور استادکارهای ماهر و مراکز آموزش فنی و حرفه ای است.

«ترکاشوند» عضو هیات رئیسه اتحادیه مبل و منبت تویسرکان هم در بخشی از مباحث خود علاوه بر تاکید بر موارد یاد شده به موضوع قاچاق محصولات منبت شهرستان و نیز ورود محصولات دیگر شهرها به تویسرکان اشاره کرد.

وی عنوان کرد که خوشبختانه درباره سرمایه اولیه بسیج سازندگی ناحیه تویسرکان مبلغ قابل توجهی در عرصه مبل و منبت به متقاضیان اعطا کرده است.

او می گوید: اگر هر واحد منبت ایجاد شود تعداد زیادی از جوانان بیکار از برش و کلاف بندی تا مقار زنی و رنگ و رویه کاری و فروشندگی مشغول به کار می شوند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مبل و منبت تویسرکان از تعداد هفت هزار و 600 شاغل در این حوزه و در چهار هزار و 83 واحد منبت کاری و نیز  تعداد ۱۳ شرکت ثبتی در اتحادیه منبت شهرستان خبر داد و گفت: این اتحادیه برای عضو پذیری آمادگی خود را اعلام می دارد.

زنگنه

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت ۷۶۰۰ نفر در ۴۸۳۰ واحد منبت کاری در تویسرکان/منبت کاران: دلالان و قاچاقچیان را از بازار منبت حذف کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..