تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فواید عرق کاسنی در بارداری، کلی مزیت

مطالعات جدید نشان داده، کـه برخـی ترکیبـات کاسنی در مشکلاتی از جمله یبوست، اسهال‌های میکروبی، سرطان و بیماری‌هـای قلبی و عروقی می توانند موثر واقع گردند.

آگاهی از خواص کاسنی امروزه در میان مردم ایران افزایش یافته و به تبع آن تقاضا برای تهیه و مصرف آن رو به افزایش است و معمولا اغلب عطاری‌ها محصولات این گیـاه را بـه صورت عرقیات و ترکیب با گیاهان دیگر به شکل پودر یا کپسول برای درمان به کار برده و عرضه می‌کنند و از گیاهان پر فروش عطاری‌هاست. کاســنی، خاصــیت مســکن داشــته و بعضــی از قنــدهای موجــود در آن (اولیگوساکاریدها) دارای خاصیت افرایش میکروب‌های مفید و کاهش باکتری‌های بیماری‌زا در روده می‌باشد. مطالعات جدید نشان داده، کـه برخـی ترکیبـات کاسنی در مشکلاتی از جمله یبوست، اسهال‌های میکروبی، سرطان و بیماری‌هـای قلبی و عروقی می توانند موثر واقع گردند. برخی دیگر از خواص کاسنی عبارتند از: درمان آکنه، لاغری و کاهش وزن، جلوگیری از سرطان مثانه، سلامتی چشم، حملات آسم، تقویت قلب و عروق و مفید برای زنان باردار. به منظور آشنایی بیشتر با خواص و فواید مصرف کاسنی در بارداری و خوردن عرق این گیاه در ماه آخر بارداری با ما همراه باشید.

فواید مصرف عرق کاسنی در بارداری
عرق کاسنی به دلیل اینکه کاهش دهنده قند خون است، برای خانمهایی که به دیابت بارداری مبتلا هستند، مصرف متعادل آن در بارداری مشکلی نخواهد داشت.
جوشانده گیاه کاسنی زایمان را آسان میکند.
از خواص کاسنی در بارداری، رفع مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی دوران بارداری مانند یبوست، سوزش سر دل و ریفلاکس است.
یک از مشکلاتی که زنان باردار با آن مواجه میشوند، گرفتگی عضلات به ویژه عضلات ساق پا است، خاصیت ضد التهابی عرق کاسنی باعث کاهش احساس درد در استئوآرتریت و کاهش گرفتگی عضلات و نرم کردن مفاصل پا است.
خوردن سبزی کاسنی در سالاد یا مصرف عرق کاسنی در بارداری، از تجمع آب در بدن جلوگیری کرده و ورم پای ناشی از این دوران را کاهش میدهد.
به طور کلی مصرف کاسنی رشد تومورهای سرطانی را به حداقل میرساند و از بروز بسیاری از سرطانها در دوران بارداری جلوگیری میکند. این گیاه حاوی فروکتان است که به آن خاصیت ضد توموری و آنتی‌اکسیدانی می‌دهد؛ همچنین این ویژگی‌ها باعث افزایش سیستم ایمنی در دوران بارداری میشود.
از دیگر فواید مصرف کاسنی در بارداری، خاصیت پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های مختلف در دوران بارداری است. عرق کاسنی خاصیت ادرار آوری داشته و با تقویت مثانه و کلیه‌ها و پاکسازی آنها از سنگ و خارج کردن سموم از بدن و نیز با پاک کردن مجاری ادراری، نقش مهمی در پیشگیری و درمان عفونت ادراری در این دوران دارد.

فواید خوردن عرق کاسنی در ماه آخر بارداری
زردی شایع‌ترین مشکل نوزادان در بدو تولد است و در موارد شدید ممکن است حتی در نوزادان طبیعی ایجاد آسیب‌های جدی مغزی نماید و برای درمان آن از نور درمانی، دارو درمانی، تعویض خون و یا طب سنتی استفاده می‌شود. یکی از روش‌های جلوگیری از زردی نوزادان، پیشگیری آن در دوران بارداری است. عرق کاسنی با پاک‌سازی کبد و دفع مواد زائد و سمومات کبد و نیز تصفیه خون مادر، نقش بسیار مهمی در جهت جلوگیری از ایجاد زردی نوزادان در طول دوران بارداری دارد، همچنین از آنجایی که یکی از راه‌های زیباتر شدن فرزند، پاک‌سازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است، این خاصیت عرق کاسنی باعث شده خوردن آن مورد توجه مادران باردار قرار گیرد.

مضرات عرق کاسنی در بارداری
بعضی خوراکیها یا گیاهان دارویی می‌توانند خطراتی را، هر چند اندک، برای جنین به همراه داشته باشند، لذا توصیه می‌شود که مادران باردار و به ویژه بانوانی که سابقه یا خطر سقط جنین، خونریزی دوران بارداری و مشکلات مشابه دارند؛ مصرف آنها را به حداقل کاهش دهند و به ویژه در مورد گیاهان دارویی، تنها با مشورت پزشک باتجربه اقدام کنند. به طور کلی از آن جایی که دوران بارداری، دورانی حساس و مهم به شمار می‌رود، مصرف بیش از حد گیاهان دارویی توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است به جنین آسیب وارد کند. مصرف عرق کاسنی در بارداری نیز با وجود خواص دارویی فراوان برای جنین و مادر، به دلیل طبع سرد و نقش آن در افزایش انقباضات رحمی، در صورت زیاده‌روی، باعث آسیب به جنین شده، همچنین احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین را تقویت می‌کند. ازدیگر اثرات منفی خوردن عرق کاسنی در بارداری، التهابات پوستی، خارش، ایجا خستگی، گیجی و مشکلات تنفسی به همراه کاهش اشتها است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فواید عرق کاسنی در بارداری، کلی مزیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..