تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توافق دولت تایلند با جدایی طلبان مسلمان بر سر ایجاد منطقه امن

ارتش تایلند برای ایجاد منطقه امن در استان های جنوبی این کشور که محل درگیری مسلمانان جدایی طلب با دولت مرکزی است، با یکی از گروه های مسلمان منطقه به توافق رسید.

به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه خبر آسیا روز پنجشنبه اعلام کرد با وجود دستیابی به چنین توافقی، برخی حمایت سایر گروه های مسلمان برای موفق شدن چنین طرحی را ضروری دانسته و اجرای موفق آن مورد پرسش قرار دادند.

منطقه امن به منطقه ای گفته می شود که امکان جنگ در آن وجود ندارد، اما جزئیات این مکان و حوزه وسعت آن تاکنون به طور دقیق مشخص نشده است.
مذاکرات دولت تایلند با گروه 'مارا پاتانی' انجام می شود که از گروه های اصلی جدایی طلب به شمار می رود و مدعی انجام مذاکره برای جدایی طلبان است.
'سیتی تراکولوونگ' مذاکره کننده دولت تایلند روز چهارشنبه با معرفی این توافق به عنوان بهترین نتیجه مذاکرات دو سال گذشته، گفت: دو طرف توافق کردند منطقه امن در یکی از سه استان جنوبی تایلند ایجاد کنند تا حسن نیت خود را نشان دهند.

در این گزارش به اظهارنظر مقامات 'مارا پاتانی' اشاره ای نشده است.
به گفته 'سیتی تراکولوونگ'، این توافق هفته آینده و پس از اینکه مقامات ارشد ارتش به نتیجه گیری در مورد آن دست یابند، در مالزی که واسطه این گفت وگوها است، نهایی می شود.
در درگیری های یک دهه گذشته جنوب تایلند از سال 2014 تاکنون بین مسلمانان جدایی طلب و دولت مرکزی بیش از 6 هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده اند.

این مذاکرات از سال 2013 آغاز شد اما به دلیل وقوع کودتای سال 2014 متوقف شد.
به عقیده تحلیلگران، جبهه ملی انقلاب (BRN) که از این مذاکرات کنار گذاشته شده، از اصلی ترین گروه هایی است که در استان های جنوبی تایلند نقش ایفا می کند.
تحلیلگران معتقدند هرگونه توافقی که شاخه نظامی جبهه ملی انقلاب را در برنگیرد، به احتمال زیاد باعث افزایش خشونت ها می شود.
یک سری بمب گذاری هایی در ماه اوت سال گذشته در بانکوک پایتخت و دیگر شهرها که باعث کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر از جمله گردشگران خارجی شد، این ترس را ایجاد کرد که خشونت های جدایی طلبان از جنوب این کشور فراتر رفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توافق دولت تایلند با جدایی طلبان مسلمان بر سر ایجاد منطقه امن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..