تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عامل اصلی فاجعه پلاسکو استفاده از فولاد بود

 به گزارش مشرق، منوچهر امام قلی بابادی امروز در مراسم بزرگداشت روز مهندس  که در سالن همایش بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: همه بتن‌هایی که در ایران ساخته می‌شود پایداری نداشته و فاقد ارزش اقتصادی و سازه‌ای‌اند.

وی افزود: بتن و سازه‌های بتنی نمادی از تمدن انسان‌ها، نشانی از تمدن حکومت‌ها و ابعاد فکری و تراوش خلاقیت ساز مهندسان است.

عضو انجمن بتن ایران عنوان کرد: به دلیل اینکه فعالیت ارتش در ایالات‌متحده جدا از سازه‌هایی که در شهرهای دیگر انجام می‌شود، متفاوت است (جدید و پیشرفته) امید است روزی سپاه نیز بتواند استانداردهایی با ساختارهای سازه‌ای برای خود بنویسند و تألیف کند.

وی بیان کرد: سازه و یا ابزار احداث‌شده بر اساس مقاومت، عمر مفیدی دارد و با گذشت حداقل چهار سال دچار مشکل می‌شود حتی رطوبت سطحی و بارندگی نیز وقتی روی بدنه سازه‌های بتنی می‌نشیند و سبب تخریب آن می‌شود و مقاومت سازه را از بین می‌برد.

امام قلی بابادی گفت: تا چه زمانی می‌خواهیم از بتنی استفاده کنیم که متعلق به سال 1947 است، در حال حاضر با بتن میل‌گرد درست کرده و جلیقه‌هایی در امور پزشکی به ضخامت یک میلی‌متر می‌سازند اما در ایران ما پیرو الگو هستیم نه الگوسازی  از این رو کلیشه‌ای عمل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان بتنی که در تمام دنیا در سال2000 مصرف شده 17.5 برابر فولاد در کل سازه‌ها اعم از کشتی، سازه‌های کامل فلزی، اسکله‌ها و هر سازه ساخته‌شده، بوده است.

عضو انجمن بتن ایران تأکید کرد: اگر فولاد در ساختمان‌های دوقلو نبود و اگر این فلز در ساختمان پلاسکو نبود چنین فاجعه‌ای به بار نمی‌آمد چرا که عامل اصلی آن حرارت بود.

وی تصریح کرد: فولاد در 700 درجه جاری‌شده و حرکت می‌کند اما بتن در  هزار و 500 درجه درجه پودر می‌شود پس می‌توان گفت حتی قانون‌های علمی را رعایت نمی‌کنیم.

امام قلی بابادی با بیان اینکه زلزله انسان را تلف  نمی‌کند بلکه قطعات پرتاب‌شده است که هلاکت به بار می‌آورد، گفت: فولاد کمیاب است و می‌توان از آن استفاده‌های دیگری کرد هم اکنون نیز از بتن گلوله جنگی و موشک می‌سازند و در صنایع هوافضا از آن استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد از عدم‌تغییر این سیستم کهنه توسط وزیران عنوان کرد: ساختمانی که خراب می‌شود مدیر شهرسازی و وزیر و مدیر نظام مهندسی مقصر نیست بلکه باید راهکار ارائه شود و راهکارهای کهنه شکسته شود.

عضو انجمن بتن ایران بر لزوم الگوبرداری و استفاده از آن تأکید و بیان کرد: سازه‌هایی که بر اساس دوام ساخته می‌شود نیاز به بازسازی ندارند و می‌توان تمام نمادهای اسلامی را در ساخت‌وسازها به کار ببریم.

وی خاطرنشان کرد: مباحث مطرح شده زیر سؤال بردن سازه‌های ایران نیست بلکه زیر سؤال بردن این است که چرا پیرو الگو عمل می‌شود و الگوسازی انجام نمی‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عامل اصلی فاجعه پلاسکو استفاده از فولاد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..